خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 11:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

راه بازگشت آمریکا به برجام با شروطی باز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که در صورت پایبندی آمریکا به برجام و جبران خسارت های وارده به ایران راه برای بازگشت کاخ سفید به توافق هسته ای باز است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های اخیر سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر جلب اعتماد ایران از سوی آمریکا با عمل به تعهدات برجامی، گفت: راه بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام کاملا باز است، ما اعلام کرده ایم با وجود اینکه خروج آمریکا از برجام یک طرفه، غیر قانونی و برخلاف قوانین و اصوال بین المللی بوده است می تواند به برجام برگردد و در همین چارچوب به تعهدات خود عمل کند.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واشنگتن باید اشتباهش را بپزیرد ادامه داد: دولت آمریکا می تواند از این فرصت استفاده کند گرچه ما خسارت های زیادی از قبل خروج ایالات متحده از برجام دیده ایم که باید جبران شود.



فرصت خوبی است که آمریکا به برجام بازگردد



وی بیان کرد: برجام موافقتنامه بین المللی بوده که در شورای امنیت سازمان ملل ثبت شده است، بی توجهی کاخ سفید به این قرار داد غیرقانونی بود با این حال اکنون فرصت خوبی است که آمریکا به برجام برگردد.



این نماینده مجلس با اشاره به روی کار آمدن دولت بایدن، اظهار داشت: یکی از محورهای تبلیغاتی تیم انتخابات جو بایدن بازگشت به برجام بوده است، ایران از جهت پیوستن آمریکا به برجام مشکلی ندارد به شرطی که بر اساس اصول، چارچوب و مفاد قرارداد برجام به کار خود ادامه دهند.



نوش آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه جمهوری اسلامی تنها کشور متعهد به برجام است، بیان کرد: تهران کاملا تعهدات خود را اجرایی کرده است اما طرف های مقابل بدعهدی کردند و نخواستن به وظایفشان پایبند باشند بنابراین موضوع مهم این است که آمریکا با توجه به شرایط بین المللی و اقتضائات خود را ملزم به پیوستن به موافقتنامه کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در واقع ایران همچنان متعهد به برجام است به شرطی که طرف های به تعهداتشان عمل کنند و خسارت های ناشی از چند سال تاخیر را به نوعی جبران کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشور تصریح کرد:  آمریکا باید اعتماد ما را جلب کند، نه روی کاغذ، بلکه آمریکا باید در عمل نشان دهد که به تعهداتش عمل می‌کند و ما هم به عنوان کشوری که بارها ثابت کرده‌ایم، سخت مذاکره و سخت امضا می‌کنیم، ولی دقیق اجرا می‌کنیم، یک بار دیگر مجدد به دنیا نشان خواهیم داد آنچه را ما امضا می‌کنیم، پای آن هستیم، ولی مطلقا بدون اجرای کامل برجام از طرف آمریکایی‌ها، این طرف اتفاقی نخواهد افتاد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311311
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار