خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/05 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به روند صلح افغانستان کمک کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت: دیپلماسی پارلمانی می‌تواند کمک شایانی به برگزاری مذاکرات صلح افغانستان کند.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حمایت از مذاکرات صلح افغانستان از سوی ایران اسلامی، گفت: تهران و کابل دارای اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی زیادی دارند که می تواند بسترساز کمک کشورمان برای بازگشت ثبات به این سرزمین باشد.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو از  آمادگی ایران اسلامی برای کمک در روند صلح افغانستان گفتند؛ مجلس شورای اسلامی نیز در صورت نیاز می تواند به دستگاه دیپلماسی کمک کند.



وی ادامه داد: در واقع گروه های دوستی و دیپلماسی پارلمانی می تواند کمک شایانی به فراهم کردن شرایط در راستای برقراری مذاکرات صلح بنا به درخواست رسمی افغانستان باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص برگزاری مذاگرات صلح افغانستان از سوی کشورهای فرامنطقه ای مانند آمریکا، افزود: هدف مقامات کاخ سفید از برگزاری چنین مذاکراتی صرفا توجیه حضورشان در افغانستان است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: به عبارتی خروج آمریکا از این کشور می تواند موجب بازگشت صلح و ثبات باشد و نیازی به برگزاری مذاکرات نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 308816
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار