خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/06 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار با سفیر ویتنام در تهران؛

دیپلماسی پارلمانی در پیشبرد همکاری‌های ایران و ویتنام نقش موثری دارد

مدیرکل امور بین الملل مجلس با اشاره به نقش دیپلماسی پارلمانی در جهت پیشبرد همکاری های ایران و ویتنام، تصریح کرد: نمایندگان پارلمان های دو کشور با اتکا بر این ظرفیت می‌توانند نقش مهمی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری های دو دولت ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، لوئونگ کونوک هویی سفیر ویتنام در تهران صبح امروز (یکشنبه ٦ آذرماه) با کاظم شافعی مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای دیدار و گفتگو کرد. 



شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه و دوستانه دو کشور گفت: ظرفیت های مناسب و خوبی در زمینه های گوناگون از جمله سیاسی، اقتصادی و بویژه پارلمانی برای ارتقاء سطح همکاری های تهران - هانوی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در مسیر رشد و توسعه فی مابین گام برداشت. 



مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نقش دیپلماسی پارلمانی را در جهت پیشبرد همکاری های ایران و ویتنام مهم خواند و تصریح کرد: روابط مجالس دو کشور در سطوح عالی در جریان است. نمایندگان پارلمان های دو کشور با اتکای بر این ظرفیت می‌توانند نقش مهمی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری های دو دولت ایفا نمایند. 



وی در پایان این دیدار از تبادل هیأت های پارلمانی و رایزنی مستمر نمایندگان دو کشور در سطوح مختلف از جمله گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی که موجب شناخت و درک هرچه بیشتر ملت ها از یکدیگر میشود تاکید کرد. 



لوئونگ کونوک هویی، سفیر ویتنام در تهران نیز در این دیدار بر روابط رو به رشد ویتنام و ایران تاکید کرد و افزود: گسترش هر چه بیشتر ارتباطات و همکاری های دو کشور، نقش موثری در تامین منافع مردم دو کشور دارد. 



وی در ادامه بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد و گفت: ویتنام از توسعه و گسترش همکاری ها و رایزنی در مسائل مختلف و مورد علاقه فیمابین استقبال و حمایت می کند. 



سفیر ویتنام در پایان این دیدار ضمن استقبال از تبادل هیأت های پارلمانی دو کشور بر لزوم گسترش بیش از پیش ارتباطات پارلمانی فیمابین تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352640
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم