خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 14:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مطرح کرد؛

دیپلماسی ورزشی ابزار خوبی برای آگاهی بخشی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس گفت: دیپلماسی ورزشی می تواند زمینه ساز افزایش آگاهی نسبت به جنایات و نسل کشی در غزه و همچنین افزایش فشار بر صهیونیست های جنایتکار اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ظهر امروز (یکشنبه 25 شهریورماه) با سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تشریح برنامه های فرهنگی و همچنین پیش بینی تمهیدات لازم برای پرداختن به مسئله فلسطین و نسل کشی صهیونیست ها خصوصا در حوزه زنان و کودکان غزه در حاشیه برگزاری مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2024 محور این دیدار بود.

ابطحی در این دیدار با اشاره به اینکه حدیث "قوّ علی خدمتک جوارحی"، گفت: معنای این حدیث می تواند در رشته بدنسازی تجلی پیدا کند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس با تاکید بر اینکه امروزه مولفه دیپلماسی بخش مهمی از قدرت در نظام جهانی محسوب می شود، اظهار کرد: عموما همگان دیپلماسی رسمی و دولتی را می شناسند اما باید اذعان کرد دیپلماسی عمومی اعم از ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و علمی دارای اهمیت بوده و برای پیشبرد اهداف خیلی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه ما همچنان نتوانسته ایم از دیپلماسی ورزشی به طور شایسته و کافی در عرصه بین المللی بهره ببریم، افزود: در واقع اگر این عرصه فعال تر عمل می کرد، شاید بسیاری از محدودیت ها و تحریم ها علیه کشورمان اعمال نمی شد.

ابطحی تصریح کرد: باید یادآور شد که دیپلماسی می تواند اثر مستقیم و بزرگی بر امور داشته باشد؛ به عنوان مثال مشاهده می شود که آفریقای جنوبی توانسته از طریق پیگیری های دیپلماسی، رژیم صهیونیستی را دچار چالش کند و اکنون هم دنبال دریافت حکم دادگاه های بین المللی برای دستگیری نتانیاهو و گالانت هستند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس با اشاره به اینکه امروزه همه ورزشکاران در مسابقات ورزشی به مسئله فلسطین می پردازند، بیان کرد: در سال های گذشته اگر فردی شعار ضدیهود و صهیونیست ها سرمی داد مورد مواخذه قرار می گرفت اما اکنون مشاهده می شود که در غرب همگان به خیابان ها می آیند ونسل کشی در غزه که توسط صهیونیست ها صورت می گیرد را محکوم می کنند.

وی در این زمینه، گفت: به عنوان مثال بیش از شصت درصد دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا در اعتراضات ضدصهیونیستی شرکت کرده اند که نشان از اهمیت مسئله فلسطین و آگاهی نسبت به جنایات این رژیم در غزه است.

ابطحی خاطرنشان کرد: نسل کشی و جنایات جنگی در همه دنیا موضوعی محکوم است لذا ورزشکاران و فعالان این عرصه می توانند با پرداختن به مسئله مذکور، در راستای آگاهی بخشی و افزایش فشار بر صهیونیست های جنایتکار کمک شایانی انجام دهند.

همچنین نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیش از شصت کشور در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2024 به میزبانی ایران اسلامی حضور خواهند داشت، گفت: بر این اساس بیش از ششصد ورزشکار از کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی طی یازده سال گذشته به طور مستمر قهرمان مسابقات بوده است، تصریح کرد: بر این اساس تلاش شده همزمان با برگزاری مسابقات مذکور، فعالیت فرهنگی نیز انجام شود تا شاهد میزبانی متفاوت و اثرگذار در عرصه بین المللی باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383361
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار