خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/26 - 09:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار کوروش کرم پور با رئیس مجلس نمایندگان ترکمنستان

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با رئیس مجلس نمایندگان ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کوروش کرم پور حقیقی حقیقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان که در  رأس هیئتی پارلمانی به عشق آباد سفر کرده است با خانم گلشاد مامدوا رئیس مجلس نمایندگان ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.



وی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به دوستی دیرینه ایران و ترکمنستان و همسایگی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلایل عدیده ای از جمله همسایگی، حسن همجواری، علایق تاریخی - فرهنگی و مرزهای طولانی مشترک که به مرزهای صلح و دوستی شهرت یافته است؛ همواره روابط با ترکمنستان را اولویت سیاست خارجی خود قرار داده  و علاقمند به توسعه و تعمیق روابط دوستانه فی مابین است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در ادامه این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور  گفت: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی که به توسعه بیش از پیش مناسبات حسنه ایران و ترکمنستان کمک کند، حمایت می کند.



وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی ایران از میزبانی هیات هایی از پارلمان ترکمنستان و گفتگوی مستمر میان نمایندگان دو ملت استقبال می کند.



کرم پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور با ظرفیت های موجود و سطح روابط سیاسی دو کشور همخوانی ندارد گفت: در سال های گذشته روسای جمهور دو کشور توافقات اقتصادی و سیاسی خوبی داشته اند که مبانی حقوقی مستحکمی را پیش روی دو کشور قرار داده لذا لازم است دو طرف اجرای کلیه توافقات و تفاهمات فیمابین را با اهتمام ویژه دنبال کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در پایان ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری های سیاسی دو کشور گفت: ایران و ترکمنستان همواره در شرایط سخت کنار یکدیگر ایستاده اند و در سطوح منطقه ای و بین المللی از همدیگر حمایت می کنند.



خانم گلشاد مامدوا رئیس مجلس نمایندگان ترکمنستان نیز در این دیدار با تاکید با استقبال مجلس نمایندگان ترکمنستان از توسعه روابط دوستانه با مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی ترکمنستان، سیاست درهای باز است و بر این مبنا از توسعه روابط با همه کشورها بهویژه کشورهای همسایه و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.



وی با اشاره به اهمیت گفتگوی نمایندگان مجالس دو کشور گفت: با توجه به نقش مهم مجالس در تسهیل روابط کشورها، ما از تداوم رایزنی های پارلمانی ایران و ترکمنستان در سطوح مختلف استقبال و  حمایت می کنیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 284793
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار