خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/26 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار پروانه مافی با سفیر فنلاند در تهران

پروانه مافی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی عضو فراکسیون زنان امروز (یکشنبه، 26 خردادماه) با کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران دیدار و گفتگو کرد.



پروانه مافی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از استقبال گرم و صمیمانه پارلمان فنلاند از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در هلسینکی بر گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.



پرانه مافی در این دیدار با اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و نقض توافقنامه بین المللی برجام گفت: ملت های جهان سلطه جویی و زورگویی در مناسبات بین المللی را نمی پذیرند.



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست فنلاند در اتحادیه اروپا، شاهد حرکت در جهت حمایت از برجام و جلوگیری از اقدامات تنش زای آمریکا باشیم.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تعاملات میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازمه گسترش مناسبات میان تهران-هلسینکی تسریع در فعال سازی ساز و کار مالی اینتکس است.



وی در ادامه بر تسریع پیگیری توافقنامه ها میان دو کشور در کارگروه مشترک اقتصادی ایران و فنلاند تأکید کرد.



کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران نیز در این دیدار ضمن ارزیابی مثبت از تعاملات میان دو کشور گفت: عملیاتی شدن موافقتنامه ها میان دو کشور از موارد مورد توجه فنلاند است.



وی با برشمردن زمینه های مشترک همکاری میان دو کشور گفت: تهران-هلسینکی از ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در جهت گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های گوناگون جهت همکاری های اقتصادی برخوردارند که بهره گیری از آنها مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتر میان دو کشور است./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 282559
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار