خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار پروانه سلحشوری با سفیر بلژیک در تهران

پروانه سلحشوری سفیر بلژیک با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - بلژیک دیدار و گفت وگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک امروز (سه شنبه، 10 اردیبهشت ماه) با خانم ورونیک پتی سفیر بلژیک در تهران دیدار و گفتگو کرد.



سلحشوری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، گفت: با توجه به سابقه روابط ۱۳۰ ساله بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک و استفاده از فرصت هایی که در عرصه های مختلف کشاورزی، بهداشت و سلامت، توریست و فرهنگی وجو د دارد می توان شاهد رشد و توسعه مراودات فیمابین باشیم. 



وی افزود: مجلس شورای اسلامی از افزایش روابط پارلمانی که نقش موثری در روابط دو جانبه دارد، استقبال می نماید.



 رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مواضع بلژیک در حمایت از برجام، اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا در خروج از این معاهده بین المللی را محکوم نمود و بر لزوم پایبندی کشورهای اروپایی به توافق برجام و اجرایی شدن سیستم مالی اینستکس جهت حفظ دستاورد توافقات انجام شده، تاکید نمود.



سلحشوری همچنین افزایش تعامل و تبادلات پارلمانی فی‌مابین را ضروری خواند.



ورونیک پتی سفیر بلژیک در تهران در ادامه این دیدار اظهار امیدواری کرد بتواند در مدت ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران گام‌های مثبت و مفیدی برای ارتقای سطح روابط بین دو کشور بردارد.



 سفیر بلژیک در بخش دیگری از سخنان خود برجام را معاهده ای سودمند و حایز اهمیت برای همه کشورها دانست  و از  علاقمندی کشورش برای پیوستن به سیستم اینستکس خبر  داد و افزود: موضع بلژیک اتخاذ سیاست چند جانبه گرایانه است. ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام برای مقامات بلژیکی مهم تلقی می‌شود و همه کشورها باید در رابطه با حفظ این توافق بین المللی به وظیفه خود عمل نماید. 



وی در پایان بر استفاده از ظرفیت دانشجویان ایرانی در بلژیک و گردشگران بلژیکی در جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید نمود./



پایان پیام 

  • کد خبر : 279160
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار