خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/08 - 17:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ترکیه

دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ترکیه ای در حاشیه نشست شورای اجرایی اول در روز 4 آیان ماه 98 با هدف گسترش همکاری ها و تبادل تجارب دو کشور در شهر ریزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ترکیه ای در حاشیه نشست شورای اجرایی اول در روز 4 آبان ماه 98 با هدف گسترش همکاری ها و تبادل تجارب دو کشور برگزاری شد.



خانم دکتر ذوالقدر از مهمانوازی خوب طرف ترکیه ای در برگزاری این اجلاس در شهر زیبای ساحلی ترکیه تشکر نمود و بیان داشت این نشست یکی از نشست های مهمی بود که اعضاء شرکت کننده در آن، بحث های جدی و موثری داشتند.



ایشان اظهار داشتند که ایران و ترکیه یاد گرفته اند اختلافات و سوء تفاهمات را مدیریت کرده و با درک شرایط منطقه به صلح و ثبات منطقه کمک نمایند. رئیس هیات پارلمانی با اشاره به همکاری های خوب پارلمانی دو کشور، خواستار هماهنگی بیشتر دو هیات در نشست های اخیر به ویژه در بررسی اسناد مهم این مجمع اشاره کرد. آقای رحیمی جهان آبادی نیز ضمن اشاره به روابط خوب و دیرینه میان دو کشور ایران و ترکیه بیان داشت که هیات پارلمانی دو کشور در چارچوب این مجمع می توانند زمینه ساز فعالیت موثر این مجمع پارلمانی را فراهم سازند.



آقای کاظمی باباجیدری به اراده قوی رهبران دو کشور اشاره داشت و بیان کرد همکاری های نزدیک میان ایران و ترکیه و روابط پارلمانی موثر دو کشور در مجامع پارلمانی به ویژه مجمع مجالس آسیایی نتایج خوبی برای دو کشور و این مجمع داشته باشد.



هیأت پارلمانی ترکیه ضمن تشکر از همکاری های کشور ایران در حوزه APA و حضور فعال هیات پارلمانی در نشست ریزه بیان داشت که ترکیه خواهان توسعه روابط دو کشور در سایه APA است و رشد و توسعه این مجمع پارلمانی را مدیون حمایتهای بی دریغ مجلس شورای اسلامی ایران می داند.



آسومان اردوغان رئیس هیات پارلمانی ترکیه در مجمع مجالس آسیایی اعلام نمود که پارلمان ترکیه، دغدغه و ملاحظات هیات پارلمانی در این مجمع را درک می کند و خواهان همکاری بیشتر دو کشور برای کارامدی و فعالیت موثر مجمع مجالس آسیایی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 290340
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار