خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/31 - 02:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت پارلمانی ایران با مقامات ایالت سند پاکستان

احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به همراه اعضای این گروه در آخرین روز از سفر خود به پاکستان در شهر «کراچی» پنج‌شنبه (۳۰ خردادماه) به صورت جداگانه با «سید مراد علی شاه» نخست وزیر ایالت سند، «عمران اسماعیل» استاندار ایالت سند و «سراج خان دورانی» رئیس مجلس ایالتی کراچی دیدار و در خصوص گسترش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله لزوم ایجاد روابط بانکی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به همراه اعضای این گروه در آخرین روز از سفر خود به پاکستان در شهر «کراچی» پنج‌شنبه (۳۰ خردادماه) به صورت جداگانه با «سید مراد علی شاه» نخست وزیر ایالت سند، «عمران اسماعیل» استاندار ایالت سند و «سراج خان دورانی» رئیس مجلس ایالتی  کراچی دیدار و در خصوص گسترش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله لزوم ایجاد روابط بانکی رایزنی کردند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این دیدارها با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی ایالت سند و گسترش همکاری های اقتصادی میان شرکت های ایرانی و ایالت سند به ویژه در حوزه های فنی و مهندسی، گفت: مشارکت در طرح های عمرانی از جمله انرژی های تجدید پذیر، گسترش همکاری ها در حوزه کشاورزی از قبیل افزایش واردات محصولات و در مقابل صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی بسترهای مناسبی برای توسعه و گسترش مراودات فیمابین میباشد .



وی افزود: ایجاد روابط بانکی میان ایران و پاکستان جهت ارتقای همکاری های اقتصادی دوجانبه اجتناب ناپذیر است.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسترهای فراوانی برای سرمایه گذاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان وجود دارد که می‌بایست از این ظرفیت ها جهت تقویت همکاری ها میان شرکتها و تجار دو کشور استفاده نمود.



امیرآبادی‌فراهانی با تاکید بر اجرای طرح خط لوله گاز میان دو کشور آن را برای توسعه پاکستان به ویژه ایالت سند مهم برشمرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در  این دیدارها تصریح کرد: افزایش همکاری های گمرکی برای تسهیل تجارت فی‌مابین و افزایش سرمایه گذاری مشترک به ویژه در مناطق تجارت آزاد دو کشور باید در دستور کار مقامات دو کشور قرار گیرد.



سید مراد علی شاه نخست وزیر ایالت سند پاکستان در دیدار با رییس و اعضا گروه دوستی پارلمانی کشورمان گفت: تبادل هیات های پارلمانی و دولتی میان ایران و پاکستان در سطح خوبی قرار دارد که نشان دهنده دوستی و برادری بین دو ملت است.



وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: خط لوله گاز بهترین گزینه برای توسعه هر چه بیشتر روابط می‌باشد و ما معتقدیم که هیچ منبعی جایگزین طرح خط لوله گاز ایران برای پاکستان نخواهد بود.



سراج دورانی رئیس مجلس ایالت سند پاکستان نیز در دیدار با اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از هیچ تلاش برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران و کمک به اجرایی شدن توافقنامه ها میان ایران و ایالت سند دریغ نخواهیم کرد.



عمران اسماعیل استاندار ایالت سند نیز در دیدار با هیات پارلمانی کشورمان  ضمن اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران تصریح کرد: این سطح از تبادلات هیأت‌های پارلمانی و دولتی موجب رشد و تقویت همکاری‌های فی‌مابین خواهد شد و از گفتگوها و رایزنی های مستمر میان اسلام آباد - تهران استقبال می کنیم.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282959
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار