خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/24 - 17:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هاجر چنارانی با سفیر پاکستان در تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفیر پاکستان در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی امروز (سه شنبه 24 اردیبهشت) با رفعت مسعود سفیر پاکستان در تهران دیدار و پیرامون همکاری های پارلمانی و مسائل منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت کردند.



چنارانی در ابتدا با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و زبانی میان دو ملت مسلمان،  روابط دو کشور را فراتر از روابط همسایگی بر شمرد و تاکید کرد: روابط دوستانه دو کشور با توجه به مشترکات فراوان یاد شده باید بیش از پیش گسترش پیدا کند.



وی در ادامه افزود: سابقه تمدنی غنی دو کشور، دارا بودن بیش از ۹۲۰کیلومتر مرز مشترک ، شرایط اقتصادی خاص منطقه و اینکه دو کشور در حال توسعه یافتگی اقتصادی هستند بهترین فرصت برای احیای کارآفرینی ،فعال کردن بازارچه های مرزی و اشتغال آفرینی است که باید از آن به نفع دو کشور و دو ملت بهره برد.



نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که چابهار با دارا بودن بندر و منطقه آزاد نقش مهمی در جذب سرمایه گذاریهای مشترک دارد خاطرنشان کرد: بندر چابهار و گوادر به عنوان مکمل همدیگر نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارند که باید از ظرفیت آن بهره برد.



چنارانی در پایان نسبت به تسریع در رفع موانع موجود و برداشتن گام های عملیاتی در روابط فی مابین ابراز امیدواری کرد.



رفعت مسعود سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار گفت: بندر چابهار و گوادر به عنوان مکمل یکدیگر می‌توانند توسعه دو منطقه را در کنار آب های آزاد رقم زنند.



سفیر پاکستان در پایان بر اهمیت ارتباطات پارلمانی  میان مجالس دو کشور تاکید و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود در روابط بین دو کشور را خواستار شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 280390
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار