خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/10 - 22:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار نمایندگانی از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعضای انجمن اوتیسم در فنلاند

نمایندگانی از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعضای انجمن اوتیسم در فنلاند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی، رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش آموزش گفت: افراد مبتلا به بیماری اوتیسم در دنیایی زندگی می کنند که هیچ کسی درکی از دنیای آنها ندارد و این در حالی است که آموزش درست در جامعه میتواند این افراد را به جامعه بازگرداند.



وی افزود: تمرکز بر رویکردهای آموزشی می تواند حضور فعال بیماران اوتیسم را در بخش های علمی، هنری و فنی به دنبال داشته باشد.



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سابقه و فعالیت کشور فنلاند در زمینه حمایت از بیماران مبتلا به اوتیسم خاطر نشان کرد: میتوان از تجارب فنلاند در این بخش بهره برد.  وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری کشور سهمی را برای حمایت از بیماران اوتیسم اختصاص داده است.



پروانه مافی در این دیدار درخواست خواهر خواندگی انجمنهای  اوتیسم فنلاند و ایران  و همکاری مشترک را مطرح نمود.



طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح روش های مختلف آموزشی در ایران برای مبتلایان به بیماری اوتیسم گفت: دیدگاه های مختلفی با رویکردهای متفاوت برای آموزش این بیماران مطرح است. بعضی از نظرات مبتنی بر آموزش کودکان در مدارس طبیعت، بعضی آموزش در مدارس خاص و برخی دیگر آموزش در مدارس عادی را مناسب می دانند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توانایی کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم در برقراری ارتباطات اجتماعی تصریح کرد: حمایت از کودکان مبتلا به این بیماری در دوره بزرگسالی نیز از جمله مواردی است که باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.



حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت  پیشگیری در ابتلا به بیماری ها گفت: دستیابی به راه های پیشگیری از بیماری اوتیسم و تشخیص به موقع در بدو ابتلا  به آن امری ضروری است.



نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود غربالگری  مادران باردار و بررسی هایی همچون وجود منحنی رشد در کودکان از بدو تولد، دستیابی به تکنیک هایی جهت پیشگیری و همچنین درمان زودهنگام این بیماری را نیز از دغدغه های مهم در خصوص بیماری اوتیسم دانست.



رئیس انجمن اوتیسم فنلاند با اشاره به وجود سازمان های اجتماعی در حوزه مسئولیت های اجتماعی و مراقبت های اجتماعی در فنلاند گفت: سازمان های غیر دولتی در فنلاند از جمله انجمن اوتیسم از حمایت قانون برای تسهیل در ارائه خدمات برخوردارند‌.



عضو انجمن اوتیسم فنلاند در ادامه افزود: اصلاحات قانون برای بهبود وضعیت معلولان به ویژه معلولان ذهنی با تمرکز بر تصویب قانون رفاه اجتماعی در فنلاند در حال پیگیری است.



رئیس انجمن اوتیسم فنلاند ضمن تاکید بر اهمیت نقش آموزش برای بیماران اوتیسم خاطر نشان کرد: یکی از اصلاحات برای آموزش کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم، فراهم کردن امکان آموزش آنها در مدارس عادی است که می تواند به تقویت مهارت های اجتماعی آنها منجر گردد.



پایان پیام



 

  • کد خبر : 281569
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار