خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/15 - 18:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار نائب رئیس مجلس ملی نیجر با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ نیجر

سولی ایدی نائب رئیس مجلس ملی نیجر با سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ نیجر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سولی ایدی نائب رئیس مجلس ملی نیجر با سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ نیجر ظهر امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت ماه) دیدار و گفتگو کرد.



فرشادان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی ایران و نیجر گفت: «با توجه به ظرفیت­های بالای اقتصادی دو کشور و اشتراکات دینی دو ملت ایران و نیجر، تعاملات اقتصادی و فرهنگی فیمابین روند رو به رشدی دارند».



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ نیجر، همکاری و تعاملات گروه­های دوستی پارلمانی را در تسهیل همکاری­های فیمابین مهم دانست و خاطر نشان کرد: «مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دوستانه و تبادل تجربیات با مجلس نیجر استقبال و حمایت می­کند». نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: «گسترش همکاری پارلمانی، فضای نوینی فراروی دو کشور خواهد گشود و ارتقاء مناسبات در این زمینه موجب تفاهم متقابل، آشنایی و شناخت مواضع طرفین در زمینه­های مختلف خواهد بود».



فرشادان با انتقاد از نقض برجام توسط آمریکا و یک­جانبه­گرایی این کشور در صحنه بین­المللی تصریح کرد: «برجام یک توافق بین‌المللی است و آمریکا با نقض این توافق، به غیرسازنده بودن رفتار خود در قبال ایران، جهان و توافقات بین المللی اعتراف کرد».



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیجر در پایان تصریح کرد :«امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تقویت روابط و ارتقاء تعاملات دو کشور از جنبه­های مورد علاقه طرفین مختلف باشیم».



سولی ایدی نائب رئیس مجلس ملی نیجر نیز در این دیدار، با تأکید بر جایگاه و اهمیت ایران در معادلات بین­المللی و  منطقه­ای عنوان کرد: «نیجر، ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در مناسبات منطقه می­داند». وی تصریح کرد: « دولت و پارلمان نیجر مصمم به توسعه روابط با ایران هستند و توجه ویژه­ای به توسعه تعاملات اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ایران داریم».



ماسانی کرونی، رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران نیز که در این دیدار حضور داشت تأکید کرد: «نیجر تقویت روابط پارلمانی با ایران را با اهمیت می­داند و امیدواریم توسعه روابط گروه­های دوستی پارلمانی دو کشور بتواند به تعمیق هر چه بیشتر روابط پارلمانی و مناسبات فیمابین بینجامد».



پایان پیام



 

  • کد خبر : 279487
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار