خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/09 - 10:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار معاون سازمان بهداشت جهانی با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

ری مین کوئیی معاون رئیس سازمان جهانی بهداشت با علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش  خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، ری مین کوئیی معاون رئیس سازمان جهانی بهداشت عصر روز سه شنبه، 8 مردادماه 98 با علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در ابتدای این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت همکاری و انتقال تجارب میان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: «سلامت همگانی، پیشگیری و تصمیم سازی در عرصه حوزه سلامت همکاری جهانی را می طلبد».



وی افزود:



«جمهوری اسلامی ایران به منظور کاهش و محدودسازی مصرف دخانیات تلاش های وسیعی انجام داده است و علاقمند به همکاری و بهره گیری از تجارب سازمان بهداشت جهانی در زمینه کاهش و عدم مصرف دخانیات است».



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اقدامات نظام سلامت ایران در قالب پویش ملی را یادآور شد و افزود: «یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در کشور، کنترل و پیشگیری از بیماری فشار خون بود که این پویش ملی با توفیق و تلاش های همه دستگاه های نظام بهداشت و سلامت انجام گردید».



نوبخت حقیقی در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیات نیز بیان داشت: «سیاست مجلس شورای اسلامی محدودسازی مصرف و کاهش قاچاق دخانیات است و به منظور نیل به این مهم، ارتقای بینش جمعی نسبت مضرات اثرات سوء مصرف دخانیات و آسیب های اجتماعی تلاش های وسیعی در سطح کشور انجام گرفته است».



وی همچنین افزود: « از جمله راهکارها برای کاهش مصرف دخانیات، اتخاذ مالیات بر دخانیات است که این مهم مورد توجه نظام سلامت ایران قرار گرفته است».



رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تحریم های آمریکا در بخش دارو و تجهیزات پزشکی را ظالمانه دانست و تصریح کرد: «این تحریم ها در راه دسترسی به پوشش همگانی سلامت تأثیر گذار بوده و مستقیم متوجه نظام سلامت ایران در بخش دارو و تجهیزات پزشکی بوده است».



ری مین کوئیی معاون سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار از روند رو به رشد تلاش های موثر در نظام سلامت ایران در کاهش مصرف مواد دخانی قدردانی کرد و ابراز داشت: «کاهش و محدودیت در مصرف دخانیات در ایران با توجه به آمارهای موجود در خور توصیف است».



وی خاطر نشان کرد: «سازمان بهداشت جهانی مسئولیت هدایت و هماهنگی ارتقاء سلامت مردم جهان را در چارچوب سازمان ملل متحد بر عهده دارد و ایران گام های موثر و مهمی در حوزه سلامت عمومی برداشته است».



وی همچنین گفت: «دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخش سیاست گذاری و نظارتی برای کاهش شیوع مصرف دخانیات موثر واقع گردیده است».



در این نشست آقایان حاتمی، یوسفی و قربانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور داشته و نقطه نظرات خود را بیان داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 285823
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار