خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/14 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار مجیدی با رئیس مجلس سنای افغانستان

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با رئیس مجلس سنای افغانستان ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی عصر امروز (یکشنبه) با حضور در محل رزیدانس سفیر افغانستان، با آقای مسلم یار رئیس مجلس سنای افغانستان ملاقات کرد.











دیدار دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با رئیس مجلس سنای افغانستان










دیدار دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با رئیس مجلس سنای افغانستان










دیدار دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با رئیس مجلس سنای افغانستان


در این ملاقات رئیس مجلس افغانستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و زبانی مردم افغانستان و ایران، بر توسعه هر چه بیشتر روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی  با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.



مسلم یار همچنین بر آمادگی مجلس سنای افغانستان برای همکاری با  مجمع مجالس آسیایی در جهت حل منازعات منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.



وی در بخشی از سخنان خود با ابراز تأسف از برخی رسانه های غربی از به نمایش گذاشتن چهره نادرست از شرایط امنیتی افغانستان، شرایط امنیتی این کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ما از کشورهای دوست مثل ایران می خواهیم با مراودات بیشتر، نقش فعالتری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به کشورهای دیگر ایفا نماید.



در ادامه این ملاقات، محمدرضا مجیدی  دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با اشاره به همکاری های خوب هیأت پارلمانی افغانستان در نشست های مختلف APA، بر تداوم نقش موثر هیأت افغانستان در این مجمع، تأکید کرد.



دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با اشاره به شرایط مناسب کشور افغانستان از لحاظ امنیتی، بر آمادگی دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی برای همکاری نزدیکتر با مجلس سنای افغانستان برای برگزاری یکی از کمیته های مهم مجمع مجالس آسیایی در کابل  در آینده خبر داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286056
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار