خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/27 - 16:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار مجتبی ذوالنوری با سفیر چین در تهران

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 27 مردادماه با چانگ هووآ، سفیر چین در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چانگ هووآ، سفیر چین در تهران ظهر امروز یکشنبه (27 مردادماه) با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و چین در عرصه های مختلف گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی ایران و چین است.



وی افزود: توسعه و تقویت روابط مجالس ایران و چین بهترین راه برای درک بهتر از یکدیگر و نزدیک‌تر شدن ملتهای دو کشور می‌باشد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر سابقه طولانی مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور تصریح کرد: با توجه به نیاز متقابل ایران و چین به تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فراهم نمودن بسترهای همکاری‌های بلند مدت توسط مقامات دو کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است.



وی افزود: جاده ابریشم خاطره خوشی از ده‌ها سال روابط اقتصادی و تجاری دو کشور است.



ذوالنوری در ادامه سخنان خود با انتقاد از یکجانبه گرایی آمریکا در صحنه بین‌الملل افزود: امروزه یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی همچون ایران و چین موجب گردیده است که دیدگاه کشورها در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی از نظر سیاسی و اقتصادی به هم نزدیک شده و این همسویی مانعی برای تک قطی شدن جهان می‌باشد.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به گفتگوهای متعدد مقامات دولتی و پارلمانی ایران و چین گفت: سطح بالای تبادل هیات‌های پارلمانی و دولتی میان ایران و چین نشان دهنده عمق روابط دوستانه دو کشور است.



چانگ هوآ، سفیر چین در تهران در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فیمابین، تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوند چین و ایران دانست.



وی ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مواضع چین در عرصه‌های بین‌المللی گفت: از مقامات جمهوری اسلامی ایران جهت حمایتشان از مواضع چین در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در مباحث حقوق بشری و حفظ تمامیت ارضی چین تشکر می‌نمائیم.



سفیر چین در تهران در پایان این دیدار نسبت به تداوم گفت وگوهای خود با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جهت تقویت روابط پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286713
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار