خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/17 - 13:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی APAصورت گرفت؛

دیدار فاطمه ذوالقدر با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمایندگان عراق

فاطمه ذوالقدر، رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با رامی جبار محمد السکینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمایندگان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه‌ریزی APA  با رامی جبار محمد السکینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمایندگان عراق دیدار و گفتگو کرد.



در ابتدای این دیدار ذوالقدر ضمن تشکر از مجلس نمایندگان عراق برای میزبانی خوب نشست کمیته بودجه و برنامه ریزی مجمع مجالس آسیایی، ابراز امیدواری کرد این نشست به نتایج مثمرثمری درخصوص مشارکت کشورهای عضو در زمینه مباحث مالی دبیرخانه دست یابد.



وی، همچنین با تأکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حمایت بودجه ای از دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی در طول 11 سال گذشته، ابراز امیدواری کرد هیأت‌های پارلمانی شرکت کننده در این نشست، رویکردی سازنده و عمگرایانه، نسبت به مباحث مهم این کمیته اتخاذ نمایند.



 











ملاقات خانم ذوالقدر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عراق


 



در ادامه این دیدار، رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، بر نقش مهم دیپلماسی پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دوکشور و تعاملات سازنده کشورهای همسایه درجهت صلح و ثبات و حل بحران‌های منطقه تاکید کرد.



خانم چنارانی در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در مجمع مجالس آسیایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان حلقه اتصال بین کشورهای آسیایی درگردهمایی و رایزنی نمایندگان پارلمان‌های عضو مجمع مجالس آسیایی، در امنیت و ثبات منطقه نقش ویژه و ممتازی به عهده دارد.



رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمایندگان عراق، ضمن تشکر از هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عراق و شرکت در کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی مجمع مجالس آسیایی (APA)، به رویکرد دولت و پارلمان کشورش برای توسعه مناسبات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تلاش نمایندگان پارلمان‌های دو کشور باید در جهت تداوم و تقویت همکاری‌های بغداد و تهران در تمامی زمینه‌ها، به ویژه برقراری ثبات در منطقه باشد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 287927
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار