خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/03 - 13:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار صفاری نطنزی با دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در امور دوجانبه

صفاری نطنزی، رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با احمد خلیلوویچ، دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در امور دوجانبه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مرتضی صفاری نطنزی رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ظهر امروز سه‌شنبه (3/2/98) با احمد خلیلوویچ، دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در امور دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.



صفاری نطنزی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و دیرینه میان ایران و بوسنی هرزگوین گفت: دوستی دو کشور از سابقه طولانی برخوردار می‌باشد، با وجود چنین پشتوانه‌ای لازم است که در  تقویت این مناسبات تلاش شود و ارتباطات میان دو کشور دز سطوح مختلف تقویت گردد. وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت و از آن حمایت کرد.



رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات میان ایران و بوسنی و هرزگوین افزود: بسترهای مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو کشور باید در مجامع بین‌المللی نیز همکاری‌های خود را تقویت کنند و حمایت‌های لازم را از یکدیگر بعمل آورند.



نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نقش گروه‌های دوستی پارلمانی را در تسهیل و تسریع مناسبات کشورها مهم خواند و تاکید کرد: با توجه به نقش مهم و سازنده گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و بوسنی هرزگوین در پیشبرد روابط پارلمانی دو کشور و تسریع همکاری‌های دو دولت، گروه دوستی پارلمانی ایران و بوسنی هرزگوین در مجلس شورای اسلامی از تبادل هیات و گفتگوی با همتایان خود در مجالس بوسنی هرزگوین استقبال می‌نماید.



احمد خلیلوویچ دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در امور دو جانبه  نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه بوسنی و هرزگوین و ایران تصریح کرد: دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند که بر این بستر می‌توان روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش داد.



دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مجلس و دولت بوسنی و هرزگوین از تقویت روابط فیمابین استقبال می‌کند و به دنبال توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است و در این مسیر علاوه بر تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری، خواهان همکاری در حوزه‌های فرهنگی و علمی نیز می‌باشند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 278680
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار