خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/02 - 14:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
صبح امروز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شد:

دیدار سفیر فنلاند با نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

کیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران؛ امروز دوشنبه دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ با پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی در ابتدای این دیدار با قدردانی از مواضع مثبت فنلاند در حمایت از توافق برجام و اقدامات شایسته این کشور، گفت: خوشبختانه ملاقات‌های خوبی بین مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور صورت گرفته و تفاهمات مهمی در زمینه های مختلف همچون انرژی، ارتباطات و فناوری، کشاورزی و غیره به امضا رسیده است که باید هرچه سریعتر اجرایی شود.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا در خروج از برجام بر فعال‌سازی همکاری‌های بانکی و مالی دو کشور و عضویت فنلاند در سیستم اینستکس تاکید کرد و ارتقای سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور را فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصادی فی‌مابین دانست.



 رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی همچنین برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در فنلاند و حضور ۵۰ درصدی نمایندگان زن در مجلس فنلاند را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید فنلاند بتواند گام های بلندی برای توسعه و تقویت روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران بردارد. پروانه مافی در پایان گسترش ارتباطات میان مجالس دو کشور و تبادل تجربیات را مهم و ضروری خواند.



کیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران، بسترهای همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فنلاند را گسترده خواند و اظهار امیدواری نمود توافقات به امضا رسیده قبلی به مرحله اجرا درآید.

 



سفیر فنلاند معاهده برجام را توافقی مهم برای تامین امنیت منطقه و تاثیرگذار بر همکاری کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش شود دستاوردهای این توافق بین المللی محقق شود تا شاهد رشد سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار در ایران به عنوان شریک اقتصادی اروپا در منطقه باشیم.



وی در ادامه اینستکس را هم دستاورد مهمی دانست که نشان دهنده استقلال اروپا خواهد بود و قرار است مشکلات را عملی و واقع‌بینانه حل نماید.



کیو نوروانتو با اشاره به ریاست دوره‌ای فنلاند در  اتحادیه اروپا  از ماه جولای، آن را فرصتی در راستای اجرای پروژه هایی که در راستای منافع دو ملت  خواهد بود، خواند.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 278561
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار