خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/26 - 17:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر سوریه با عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، امروز با هاجر چنارانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، امروز (یکشنبه مورخ ۲۶ خرداد ماه) با هاجر چنارانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



 چنارانی در این دیدار با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت بر جبهه تکفیری در بسیاری از مناطق سوریه و نقش برجسته نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی ایران در این راستا، گفت: همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور در بازسازی سوریه می‌تواند به تحکیم و توسعه هرچه بیشتر ارتباطات دوستانه منجر گردد.



وی در ادامه بر آمادگی موسسات و نهادهای خیریه و بنگاه‌های اقتصادی کشورمان برای مشارکت در اجرای پروژه‌های بهداشتی- درمانی و سایر پروژه‌ها در سوریه تاکید نمود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اجرایی شدن مفاد توافقات آخرین نشست آستانه را مهم ارزیابی نمود.



 نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دخالت‌های آمریکا در منطقه به ویژه سوریه افزود: ضروری است با توجه به سوابق تاریخی دو کشور همچون گذشته در کنار هم باشند تا بتوانند جنگ اقتصادی پیش رو را مدیریت نمایند.



عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، روابط دو کشور را راهبردی و استراتژیک خواند و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه کشورش با تروریسم قدردانی کرد و افزود: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران اعم از رهبری، دولت و ملت در دستاوردهای سوریه در جنگ با تکفیری ها شریک می باشند.



وی همچنین گفت: درهای سوریه به روی شرکت‌های ایرانی جهت سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مختلف باز است و دولت سوریه از پیشنهادات طرف ایرانی در این باره استقبال می‌کند.



 سفیر سوریه در ادامه اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را نتیجه شکست این کشور در معادلات منطقه دانست و راه مقابله با این تحریم‌ها را عملیاتی کردن توافقات فیمابین دانست.



 وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تقویت جبهه مقاومت برای بازدارندگی در سطح کل منطقه جهت مقابله با دشمنان، گزینه پایداری و مقاومت را کم هزینه تر از تسلیم شدن خواند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 282560
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار