خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 15:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر سوئیس در تهران با علیم یارمحمدی

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران با علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران صبح امروز (سه شنبه، 21 آبان ماه) با علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



یارمحمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به بسترهای فراوان موجود در استان سیستان و بلوچستان گفت:" در سال‌های اخیر سیستان و بلوچستان پیشرفت های خوبی داشته و فرصت های مناسبی در عرصه های اقتصادی و تجاری در ایران و سوئیس وجود دارد که بهره برداری از آن می‌تواند به ارتقای سطح مناسبات فیمابین منجر گردد".



 











دیدار سفیر سوئیس با علیم یارمحمدی











 



وی همچنین با اشاره به ظرفیت های منطقه مکران افزود:" باتوجه به طرح توسعه سواحل مکران ظرفیت‌های خوبی در بخش صنایع شیلات و ماهیگیری و جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توان با ارتقاء همکاری‌های فیمابین از آنها بهره برد".



یارمحمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است خاطرنشان کرد:" استان سیستان و بلوچستان نیز در این راستا مستثنی از سایر نقاط کشور نیست و ظرفیت های فراوانی از جمله آثار تاریخی و پتانسیل های قومی و مذهبی فراوانی دارد که برای گردشگران جذاب است".



نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اطمینان خاطر از امنیت کامل در سراسر استان خاطرنشان کرد:" وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان مانند سایر نقاط جمهوری اسلامی امن و مطلوب است".



 



دیدار سفیر سوئیس با علیم یارمحمدی




 



وی افزود:"گردشگرانی که وارد استان شده و سپس به اروپا می‌روند نقش مهمی در معرفی این استان به دنیا دارند".



یارمحمدی در پایان با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا خاطرنشان کرد:" سوئیس در مذاکرات هسته‌ای و توافق بین المللی برجام نقش مثبتی داشته است که انتظار می‌رود سیاست مستقلی در روابط با ایران در پیش گیرد".



مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران نیز در این دیدار گفت:"سوئیس تمایل به ارتقای روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران از جمله استان سیستان و بلوچستان را دارد".



وی افزود:" با توجه به جذابیت های استان سیستان و بلوچستان آمادگی افزایش اطلاعات و  آگاهی‌ها در رابطه با مسائل ایمنی و امنیتی این استان در راستای توسعه صنعت گردشگری هستیم".



 مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران در پایان نسبت به ارتقای روابط سوئیس با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با قابلیت ها و ظرفیت های فراوان استقبال کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291053
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار