خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 15:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر روسیه در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران امروز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران امروز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار ریاست مجتبی ذوالنوری بر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و ضمن تسلیم پیام­های تبریک همتایان وی در مجلس سنا و دومای دولتی روسیه، ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وی بر این کمیسیون، شاهد تعمیق هر چه بیشتر روابط پارلمانی فیمابین باشیم. 



لوان جاگاریان در ادامه با اشاره به ملاقات­ها و گفتگوهای متعدد میان مقامات دولتی و پارلمانی روسیه و ایران گفت: گفتگوهای مقامات و نمایندگان دو کشور در سطوح مختلف نشان دهنده سطح بالای روابط دوستانه و اهمیت تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای دو طرف است.



وی افزود: در سطح پارلمانی هم ما شاهد روابط خوبی میان روسای مجالس، روسای کمیسیون­های تخصصی و گروه­های دوستی پارلمانی ایران و روسیه هستیم و از تداوم این گفتگوها نیز استقبال می­کنیم.



سفیر روسیه در تهران در بخش پایانی از صحبت­های خود ضمن ابراز نارضایتی از سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه گفت: میان دولت­های دو کشور این توافق وجود دارد که سطح روابط اقتصادی دو کشور متناسب با ظرفیت­های موجود نیست. وی افزود: ما تسهیلات مختلفی را برای تجار ایرانی فراهم نموده­ایم و تبادل هیات­های زیادی میان تجار و بخش های خصوصی دو کشور نیز صورت گرفته است که امیدواریم به توافق نهایی رسیده و ما شاهد ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی روسیه و ایران باشیم.



مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط و همکاری­های پارلمانی ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد در تعامل با نمایندگان مجالس روسیه، سطح روابط دوستانه فیمابین را توسعه ببخشد.



ذوالنوری همچنین ضمن ابراز رضایت از سطح روابط سیاسی و پارلمانی ایران و روسیه گفت: امیدوارم با همکاری مجالس دو کشور شاهد تسهیل و تسریع همکاری­های اقتصادی ایران و روسیه نیز باشیم.



وی در ادامه با اشاره به منافع مشترک ایران و روسیه در منطقه گفت: ایران و روسیه همکاری­های خوبی در مبارزه با تروریسم در سوریه دارند و تداوم این همکاری­ها تامین کننده منافع مشترک دو کشور خواهد بود.



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه کشورمان در خلیج فارس گفت: امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه تامین می­شود و ورود کشورهای خارجی به منطقه منجر به افزایش تنش­ها خواهد شد.



ذوالنوری در پایان بر اهمیت رژیم حقوقی دریای خزر و ضرورت اهتمام خاص کشورهای حاشیه خرز نسبت به وضعیت زیست محیطی این منطقه تاکید کرد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 287105
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار