خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/09 - 08:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر ترکیه در تهران با ذوالنوری

سفیر جمهوری ترکیه در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دریا اورس، سفیر جمهوری ترکیه در تهران پیش از ظهر دوشنبه (8 مهرماه) با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: توسعه همکاری‌ها و مناسبات ایران و ترکیه در عرصه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور است.



وی همچنین افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فیمابین به‌ویژه میان مجالس دو کشور حمایت می‌کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از رفتار نابهنجار آمریکای ترامپ در جهان گفت: دوران زورگویی و سلطه‌گری آمریکا به سر آمده و کشورهای مستقل جهان می‌بایست با اتحاد، در برابر مداخلات و قانون‌گریزی این کشور بایستند. 



وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در  منطقه از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌ گرایی، افزود: همکاری‌های ایران و ترکیه نتایج مثبتی به همراه داشته و به تامین ثبات و امنیت در منطقه کمک کرده است.



ذوالنوری در پایان این دیدار گفت: افزایش ارتباط میان بخش‌های مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون‌های تخصصی از اهمیت فراوانی برخوردار است.



دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی ترکیه از نقش و جایگاه بالایی برخوردار است.



وی افزود: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور ، نقش مهمی در تسهیل ارتباطات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مورد علاقه طرفین دارد. 



سفیر ترکیه در تهران در ادامه این دیدار گفت: توسعه گردشگری و افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری میان ایران و ترکیه در دستور کار و پیگیری مسئولان دو کشور قرار دارد که در این بین نقش مجالس در تحقق آنها بسیار حائز اهمیت است.



وی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت بیش از پیش مناسبات ایران و ترکیه بعنوان دو کشور همسایه و مسلمان، تاکید کرد./ 



پایان پیام



 

  • کد خبر : 288983
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار