خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/13 - 23:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر استرالیا در تهران با امیرعبداللهیان

تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تلاش غیرسازنده آمریکا برای نفی دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران طی دیدار خداحافظی (یکشنبه 98/05/13) با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.



امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی، گفت: در عصر رونق دیپلماسی پارلمانی، پارلمان ها می توانند فرصت های زیادی را در توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه ایجاد نمایند و ما آماده و علاقمند به افزایش تعاملات پارلمانی در تمام سطوح می باشیم.



وی ضمن اشاره به پیروزی های به دست آمده در مبارزه با تروریست در منطقه، اظهار داشت: اقدامات گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه، جنوب یمن و افغانستان گویای این واقعیت می باشد که تروریست‌ها در حال جابجا شدن رنگ عوض کردن، هستند و سایه تهدید تروریسم همچنان جدی است لذا باید در سطح جامعه جهانی تلاش موثرتری برای مبارزه با تروریسم به عمل آید.



وی سیاست های غیر سازنده دولت آمریکا را در تعارض با قواعد شناخته شده حقوقی و بین المللی خواند و با اشاره به تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، افزود: ترامپ با خروج از برجام یک عهدنامه بین المللی را زیر پا گذاشت و اکنون با تحریم دکتر ظریف، قصد ویرانگری نقش دیپلماسی را دارد. این رفتارهای آمریکا و سیاست های جنگ افروزانه و مداخله گرایانه کاخ سفید، صلح و امنیت منطقه ای و جهانی را تهدید می‌کند.



امیرعبداللهیان در پایان با توجه به اتمام مأموریت سفیر استرالیا در ایران از اقدامات مثبت و سازنده وی در جهت توسعه روابط دو کشور در طی دوره ماموریتش تقدیر و تشکر نمود. 



ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران بسترهای همکاری‌ دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا را گسترده خواند و اظهار امیدواری نمود در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها به ویژه پارلمانی بین دو کشور باشند. 



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایزنی های مستمر دو کشور در مبارزه با تروریسم در منطقه، افزایش همکاری‌های فیمابین برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار  و حفظ تمامیت ارضی در کشورهای منطقه را ضروری دانست.



 سفیر استرالیا در تهران تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را اقدامی نادرست خواند و بر حمایت کشورش از روند مناسبات موجود فیمابین تاکید کرد.



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 286048
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار