خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/13 - 12:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

ناصر الشمری سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، ناصر الشمری سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق صبح امروز (یکشنبه، 13 مردادماه) با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



الشمری در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری­های ایران و عراق گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی ملت­های ایران و عراق، ما از توسعه هر چه بیشتر همکاری­های فیمابین در زمینه­های مختلف استقبال می­کنیم.



سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در ادامه با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک ایران و هدف قرار گرفتن آن توسط نیروهای نظامی کشورمان گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکایی نشان داد قدرت ایران و محور مقاومت فقط در عرصه نظر و حرف نیست و در عمل هم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت فراوانی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی دارد.



 ناصر الشمری همچنین پیروزی­های عراق بر داعش و تروریسم تکفیری را در عراق یادآور شد و گفت: داعش که محصول غرب و مورد حمایت آنها بود و برای سلطه­ی آنها بر عراق برنامه­ای 20 ساله طراحی شده بود با هوشیاری ملت و ارتش عراق و کمک­های جمهوری اسلامی ایران و سایر حامیان مقاومت در منطقه طی مدت کوتاهی شکست خورد.



وی افزود: این پیروزی­ها بعنوان پیروزی نیروی ایمان بر نیروهای شیطانی قطعا در آینده تداوم خواهد یافت.



سخنگوی حرکت نجباء اسلامی عراق در پایان گفت: به آمریکا اجازه داده نمی­شود که از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.



مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به استقبال مجلس شورای اسلامی از توسعه مراودات خود با مجلس عراق گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد برای تسهیل و تسریع مناسبات فیمابین، سطح همکاری­های دوستانه خود با مجلس نمایندگان عراق را ارتقاء ببخشد.



وی در ادامه با اشاره به مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق گفت: نیروهای مقاومت در عراق تنها با داعش نجنگیدند بلکه با توجه به اینکه داعش زاییده غرب است این مبارزه به چالش کشیدن تمام نظام سلطه بود و پیروزی­های بدست آمده نیز شکست جبهه استکبار و سلطه و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام محسوب می­شود.



ذوالنوری همچنین با اشاره به سیاست­های تفرقه افکنانه مذهبی دشمنان در عراق و سایر کشورهای منطقه گفت: یکی از سیاست­های استکبار، تفرقه افکنی مذهبی و دینی در منطقه و بهره­برداری کردن از آن به نفع خود است لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و وحدت در مقابل این توطئه­ها حس می­شود.



وی افزود: پیام انقلاب اسلامی ایران وحدت مسلمانان جهان است از این رو امیدواریم همه کشورهای منطقه با هوشیاری در این راه قدم بردارند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ساقط کردن پهپاد آمریکایی را تنها بخشی از توانایی­های دفاعی- نظامی کشورمان دانست و گفت: هدف قرار دادن این پهپاد تنها بخشی از توانایی­های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که نشان داد ما توانستیم قله­ی فناوری نظامی آمریکا را با کف فناوری پدافند دریایی خود ساقط کنیم.



وی همچنین گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند «دیگر زمان بزن دررویی تمام شده است» لذا ما در مقابل هرگونه تجاوزی، از فناوری­های دفاعی پیشرفته ساخت ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.



ذوالنوری در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت و بصیرت همه گروه­­های سیاسی و مذهبی عراق، شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این کشور در زمینه­های مختلف باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 286011
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار