خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/28 - 00:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با یکدیگر

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در اسلام‌آباد با سید نوید قمر رییس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در اسلام‌آباد با سید نوید قمر رییس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کرد.



امیرآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مجالس در توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه  بر تلاش دو کشور برای استفاده از  بسترها و توانمندی‌های موجود در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه های سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی و امنیتی فیمابین تاکید کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ظرفیت های اقتصادی و  سرمایه گذاری های مشترک را در توسعه و گسترش روابط فی‌مابین مهم دانست  و  خاطرنشان کرد: اجرایی شدن هرچه سریعتر  توافقات صورت گرفته در خصوص راه اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گام مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب  می‌شود.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور میتوانند  با پیگیری توافقات امضا شده  و کمک به رفع موانع موجود  به ارتقا سطح مناسبات برادرانه موجود کمک نمایند.



وی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت ویژه ای برای گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان قائل است و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز از هرگونه اقدامی در راستای گسترش تعاملات فی‌مابین استقبال می‌کند.



 در ادامه این دیدار محمدباسط درازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان  نمایندگان مردم  سراوان، تفرش و آشتیان و بافق در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در خصوص امنیت مرزهای مشترک، تقویت بازارچه‌های مرزی و موضوعات مورد علاقه طرفین سخنانی ایراد نموده و از همتایان خود جهت انجام سفر به کشورمان دعوت کردند تا با مقامات پارلمانی و سیاسی جمهوری اسلامی  ایران  رایزنی های مستمری جهت رشد و توسعه مناسبات فی مابین داشته باشند.



سید نوید قمر رئیس گروه دوستی   پارلمانی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار  با ابراز خرسندی از سفر هیأت پارلمانی کشورمان به اسلام آباد  با اشاره به  اشتراکات تاریخی  و فرهنگی دو کشور  بر افزایش روابط دوجانبه اقتصادی فیمابین تأکید کرد .



همچنین ایاز صادق عضو گروه دوستی پارلمانی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق مجلس ملی پاکستان در سخنانی بر افزایش مراودات دوستانه ، تحرک بخشیدن فعالیت بخش های دولتی و خصوصی  و سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی  در دو کشور تاکید کرد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282740
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار