خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/08 - 16:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی ایران و اتریش

ولفگانگ گرستل رئیس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران که راس یک گروه پارلمانی به تهران سفر کرده است ظهر امروز با حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ، ولفگانگ گرستل رئیس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران که راس یک گروه پارلمانی به تهران سفر کرده است ظهر امروز (یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه) با حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش دیدار و گفتگو کرد.



امیری خامکانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و دوستانه ایران و اتریش گفت: پارلمان‌های دو کشور روابط رو به رشد و پویایی دارند که می‌توان از آنها برای تسهیل همکاری‌های دو طرف بویژه در حوزه مبادلات اقتصادی بهره برد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در ادامه با اشاره به روند همکاری‌های ایران و اروپا برای تداوم برجام گفت: هر چند اروپایی‌ها از تداوم برجام حمایت و خود را متعهد به حفظ آن می دانند ولی هنوز اقدام عملی قابل توجهی برای تامین منافع ایران انجام نداده اند.



وی افزود: انتظار ما از طرف اروپایی عملیاتی کردن سریعتر ابتکارات مالی مطرح شده و توسعه همکاری ها میان شرکت‌های تجاری دو طرف است.



امیری خامکانی با اشاره به برگزاری 9 دوره از نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش گفت: با توجه بر ظرفیت‌های فراوان دو کشور، ما آمادگی برگزاری دور دهم این نشست و ارتقاء سطح مناسبات فیمابین متناسب با ظرفیت های موجود را داریم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش در پایان با انتقاد از اقدام ایالات متحده آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام نامتعارف ایالات متحده آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم به شکست است و انتظار می‌رود دولت‌های اروپایی در دام یکجانبه گرایی و سیاست های غیرعقلانی ترامپ قرار نگیرند.



ولفگانگ گرستل رئیس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران نیز در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: ملت اتریش چند قرن روابط دوستانه با مردم ایران دارند که موجب احساس نزدیکی و دوستی میان دو ملت می شود.



وی در ادامه با اشاره به آمادگی پارلمان اتریش برای حفظ و توسعه روابط دو جانبه با مجلس شورای اسلامی گفت: گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران از همه احزاب پارلمانی تشکیل شده است که این نشانی از علاقه همه احزاب برای ارتقاء سطخ مناسبات دوستانه دو پارلمان است.



ولفگانگ گرستل در ادامه گفت: ملت های دو کشور زمانی می توانند با صلح و دوستی زندگی کنند که درک متقابل میان ما افزایش یابد و من معتقدم که روابط خوب دو کشور می تواند این حس را تقویت کند.



وی با تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام گفت: اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بارها اعلام کرده اند که از حفظ برجام حمایت کرده و خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام را اقدامی قابل پذیرش نمی دانند. رییس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران گفت: ما در اروپا تمام سعی خود را بکار گرفته ایم که ضمن برقراری کانال های ارتباط مالی، مقدمات لازم برای آغاز به کار شرکت های اتریشی در ایران را فراهم نماییم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 278996
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار