خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/19 - 18:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس گروه دوستی پاکستان با مجتبی ذوالنوری

نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران که در رأس هیئتی از پارلمان این کشور به تهران سفر کرده است در ادامه ملاقات های خود در مجلس شورای اسلامی با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران که در رأس هیئتی از پارلمان این کشور به تهران سفر کرده است در ادامه ملاقات های خود در مجلس شورای اسلامی با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفتگو کرد.



نوید قمر در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: تلاش ما این است که تا حد امکان دولت­ها و ملت های دو کشور را به هم نزدیک کنیم و جهت ارتقاء هر چه بیشتر روابط دو جانبه، موانع موجود بر سر راه همکاری­های آنها را مرتفع نماییم.



وی با اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی نمایندگان دو کشور در ارتقاء سطح همکاری های دوستانه فی مابین گفت: تبادل نظر میان نمایندگان پارلمان­ها به ویژه اعضای گروه­های دوستی پارلمانی ایران و پاکستان می­تواند نقش موثری در تسهیل و تسریع همکاری‌های فیمابین به نفع دو ملت داشته باشد.



نوید قمر همچنین تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان را مهم ارزیابی نمود و گفت: پاکستان از توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور همسایه استقبال می­کند.



رییس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی پاکستان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت همکاری­های امنیتی ایران و پاکستان در دو در مرزهای دو کشور گفت: ‌با توجه به مرز مشترک طولانی ایران و پاکستان، همکاری­های امنیتی جایگاه ویژه‌ای در روابط دو کشور دارند و ما معتقدیم هیچ کشوری در دنیا امن نیست مگر اینکه در سایه امنیت همسایگانش قرار بگیرد.



رئیس گروه دوستی پاکستان و ایران در پایان این دیدار، ضمن قدردانی از مواضع کشورمان در موضوع تحولات کشمیر گفت: پاکستان برای حمایت قاطع ایران از مردم کشمیر و برقراری عدالت، قدردان مقام معظم رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران است.



ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به رو رشد ایران و پاکستان گفت: روابط برادرانه و دوستانه دو کشور فراتر از دوستی مرسوم میان کشورهاست و عمق دیرینه اعتقادی دارد. وی افزود: ما از گذشته علایق مشترکی داشته­ایم که بر ضرورت تحکیم روز به روز روابط فیمابین می افزاید.



ذوالنوری با اشاره به لزوم تقویت همکاری­های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان بر تسهیل روابط بانکی، صدور روادید برای تجار دو کشور و تسهیل در حمل و نقل کالا تاکید نمود. وی احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان را گام مهمی برای توسعه روابط تجاری دو کشور ارزیابی کرد.



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با توجه به اینکه برخی از کشورها با تقویت روابط دوستانه ایران و پاکستان مخالف هستند، رهبران دو کشور نباید اجازه دهند که روابط ما تحت تاثیر دخالتهای کشورهای ثالث قرار بگیرد.



ذوالنوری ضمن قدردانی از عدم ورود پاکستان به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس و هوشمندی رهبران پاکستان در این مورد گفت: ما معتقدیم امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و ورود کشورهای بیگانه تاثیری در تامین امنیت آبها و کاهش تنش های موجود نخواهد داشت.



وی در پایان گفت: موضع ایران در خصوص موضوع کشمیر بارها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است و بر کسی پوشیده نیست که از ما برقراری عدالت و انصاف در حق مردم این منطقه حمایت می­کنیم.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 290900
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار