خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 15:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی صربستان با پروانه سلحشوری

ژارکو اوبرادوویچ رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی صربستان با پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان دیدار و پیرامون همکاری‌های پارلمانی و بین‌المللی گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ژارکو اوبرادوویچ رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی صربستان امروز (چهارشنبه، ۲۲ خردادماه) با پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان دیدار و پیرامون همکاری‌های پارلمانی و بین‌المللی گفت و گو کردند.



سلحشوری در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه مناسبات میان دو کشور گفت:" روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان همواره روابط دوستانه و رو به رشد بوده و طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور صورت گرفته است ".



وی افزود :"ایران و صربستان در سال های اخیر در راستای گسترش روابط و ارتقای همکاری ها در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی گام های بلندی برداشته اند که امیدواریم این روابط و مناسبات به ویژه در زمینه اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد".



 رئیس گروه دوستی ایران و صربستان در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی دو کشور گفت : "تقویت همکاری‌های فرهنگی منجر به تقویت روابط دوستانه فیمابین خواهد شد".



وی ابراز امیدواری کرد افزایش رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی بین دو کشور زمینه افزایش همکاری ها در سطوح مختلف را فراهم می کند.



سلحشوری در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی صربستان در ایران خاطرنشان کرد : "تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی و گفت و گوهای مستمر به تسهیل و تقویت مراودات دوستانه فیمابین منجر خواهد گشت".



 ژارکو اوبرادوویچ  رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی صربستان نیز در این دیدار گفت: صربستان در منطقه بالکان غربی از گذشته با ایران روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی مستحکمی داشته که رفت و آمدهای پارلمانی میان دو کشور این ارتباطات را بیشتر کرده است ".



وی در ادامه از موضع ایران در مورد احترام به قوانین بین المللی و حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت صربستان قدردانی کرد .



ژارکو اوبرادوویچ رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی صربستان در پایان برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های فرهنگی ،تبادل دانشجو، کشاورزی و سایر زمینه‌های مورد توافق طرفین اعلام آمادگی کرد./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 282317
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار