خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/27 - 23:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با رییس مجلس پاکستان

احمد امیرآبادی‌ فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی باتفاق محمد باسط درازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان که به اسلام‌آباد سفر کرده است با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی‌ فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی باتفاق محمد باسط درازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان که به اسلام‌آباد سفر کرده است امروز دوشنبه (٢٧ خردادماه) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان  دیدار و گفتگو کرد.



احمد امیرآبادی‌فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دوستانه دو کشور گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دو ملت و حسن همسایگی دو کشور، تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف یک ضرورت انکار نشدنی است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور اظهار داشت: ایران و پاکستان طرح مشترک خط لوله گاز را نیز در دستور کار دارند که اجرای به موقع آن موجب گسترش صلح در منطقه و افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور می‌شود.



 











دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با رییس مجلس پاکستان


 



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر نقش مهم ایران و پاکستان در تقویت صلح و امنیت در منطقه افزود:  ایران و پاکستان از ظرفیت‌های بالایی برای کمک به صلح منطقه‌ای برخوردار هستند. وی افزود: دو کشور ملت هایی با روحیه ی ظلم ستیز هستند که در طول تاریخ سوابق درخشانی در مبارزه با استعمار داشته‌اند.



وی افزود: برخلاف برخی از کشورهای منطقه که به دنبال تنش هستند، ملت شجاع ایران در صدد تنش نیست و  برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه از اصول سیاست خارجی کشورمان میباشد .



 امیرآبادی در پایان با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم کشورمان گفت: هدف از این تحریم‌ها تحت فشار قرار دادن ایران است اما ملت ایران از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید. 



اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان ضمن خوش‌ آمدگویی به رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی پارلمانی ایران و پاکستان گفت: پاکستان برای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به ویژه همکاری‌های پارلمانی اهمیت ویژه‌ای قائل است.



وی با ابراز تاسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران افزود: با خروج آمریکا از برجام تحولات مهمی در منطقه ایجاد شده است که امیدواریم با همکاری دو کشور شرایط متفاوتی را برای کشورهای منطقه به ویژه ایران و پاکستان به وجود آوریم.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282736
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار