خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/21 - 22:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رؤسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس با یکدیگر

رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس با پتر سولویوف رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس امروز (سه شنبه، ۲۲ خردادماه) با پتر سولویوف رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران دیدار و گفتگو کرد. 



سبحانی فر در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از مراودات خوب و سازنده دو کشور، با اشاره به  توافقات صورت گرفته در سفر سال گذشته هیئت پارلمانی ایران به مینسک، گفت: لازمه اجرای توافقات صورت گرفته طی سفر هیئت پارلمانی و دولتی در بلاروس برگزاری جلسات و نشست های مستمر میان مقامات دو کشور است.



وی افزود: استفاده از ظرفیت های مجالس دو کشور در زمینه قانونگذاری و همکاری های مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی  و گروه‌های دوستی می تواند در ارتقاء و توسعه همکاری‌های فیمابین کمک بسزایی نماید. 



 











دیدار رمضانعلی سبحانی‌ فر با هیات اعزامی بلاروس


 



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس سفر گروه دوستی پارلمانی بلاروس به تهران را زمینه ساز توسعه و تداوم همکاری‌های پارلمانی دو کشور خواند و گفت: امیدوارم با بهره‌ گیری از  رایزنی ها و تلاش های مشترک شاهد ارتقاء روند همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی و درمانی فیمابین باشیم.



پتر سولویوف در ادامه این دیدار  با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و تأکید بر عملیاتی شدن توافقات امضا شده در سفر هیئت گروه دوستی پارلمانی ایران به بلاروس گفت: سفر هیئت پارلمانی بلاروس به تهران در راستای تفاهم انجام شده میان دو گروه دوستی پارلمانی است و در این سفر پیگیر توافقات صورت گرفته در بخش‌های مختلف خواهیم بود. 



وی افزود: بر اساس نقشه راه ترسیم شده فیمابین بر ارتقاء روابط پارلمانی در جهت توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه های مورد مذاکره تاکید داریم. 



رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران نیز با اشاره به تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو شهر ماگیلیوف و تبریز گفت: بایستی از ظرفیت‌های موجود در استان‌های دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری های استانی استفاده برد و برگزاری جلسات و رایزنی های مستمر با فعالان بخش خصوصی دو کشور  از دیگر نامه‌های سفر  هیات پارلمانی بلاروس به ایران است.



 











استقبال از پتر سولویوف رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران










استقبال از پتر سولویوف رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران


 



لازم به ذکر است رؤسای کمیسیون سیاست خارجی و گروه دوستی پارلمانی صربستان که بمنظور دیدار رسمی به کشورمان عزیمت کرده اند بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، 21 خردادماه) در فرودگاه امام خمینی  (ره) توسط محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفتند./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 282251
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار