خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 17:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار جمالی نوبندگانی با نماینده ویژه سوئد در امور یمن

محمد جواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با پیتر سمنه بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ ملت، پیتر سمنه بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن عصر امروز (سه­شنبه 21 آبان ماه) با محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات منطقه­ای و یمن گفت‌وگو کرد.



جمالی نوبندگانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه گسترش دیدارها و رایزنی های مقامات سیاسی دو کشور در دوره پسابرجام، از سفر اخیر دکتر ظریف وزیرامور خارجه کشورمان که به دعوت همتای سوئدی خود بخاطر مقابله با تحریم آمریکا علیه ایشان صورت گرفت ابراز خرسندی نمود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی همچنین با اشاره به مواضع و ویژگی های قابل توجه و سازنده سیاست خارجی سوئد در عرصه­های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: دیدگاه‌ها و اقدامات سوئد در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه قابل تقدیر است و جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در این زمینه استقبال می کند.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تبیین دیدگاه ­ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران جهت کنترل تنش و بحران در خلیج فارس، عامل اصلی مشکلات امروز کشورهای منطقه را دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای و روحیه سلطه‌جویانه و توسعه‌طلبانه آمریکا و همپیمانان منطقه­ایش دانست و  افزود: سیاست­های غیرمنطقی و نادرست آمریکا در خصوص تجزیه کشورهای منطقه، از علل بروز جنگ و ایجاد ناامنی‌ در منطقه می­باشد.



دکترجمالی نوبندگانی از گفت‌وگو‌ها و رایزنی استکهلم برای دستیابی طرف‌های درگیر در جنگ یمن به توافق و خاتمه دادن به کشتار زنان و کودکان بی گناه یمن استقبال نمود و گفت: ایران آماده هرگونه همکاری برای پایان دادن به جنگ نابرابر و برقراری صلح و امنیت در یمن است.



پیتر سمنه بی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران یمن می‌تواند راهگشا باشد.



 وی با اشاره به مذاکرات و توافقات صورت گرفته میان طرفهای درگیر در جنگ یمن، به تبیین نظرات طرف­ های سعودی و یمنی پرداخته و ابراز امیدواری نمود که با کمک و همکاری کشورهای تاثیر‌گذار، حرکت سریع و روبه جلویی برای اجرای کامل آتش بس و رسیدن به راه حل مناسب برای پایان دادن به جنگ یمن داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 291076
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار