خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/11 - 12:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس بانک مرکزی فنلاند

هیأتی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در فنلاند با ماریا نوکانن، رئیس بانک مرکزی فنلاند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی، رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نظام بانکی در مبادلات اقتصادی میان دو کشور گفت: همواره روابط اقتصادی خوب و مثبتی میان جمهوری اسلامی ایران و  فنلاند برقرار بوده است .



وی در ادامه افزود:  انتظار ما از فنلاند فراتر از عضویت در اینستکس است. فنلاند باید از سهامدارن در این ساز و کار مالی باشد.



طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیستم آموزش های بانکی بر اهمیت وجود فضاهای آموزشی میان بانکها در کشورهای مختلف تاکید کرد.



حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره موضوع ارزهای دیجیتال در سیستم بانکی بر ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی میان کشورها تاکید کرد.



ماریا نوکانن، معاون رییس بانک مرکزی فنلاند ضمن تشریح نظام بانکی در فنلاند گفت: استقلال، شفافیت و پاسخگویی در برابر پارلمان و مردم از  شاخصه های اصلی در سیستم مالی یورو و نظام بانکی فنلاند است.



نوکانن در ادامه ضمن اشاره به ساختار سازمانی بانک مرکزی فنلاند خاطر نشان کرد: بانک مرکزی فنلاند وظیفه نظارت بر سیستم مالی بانکهای فنلاندی و بانک مرکزی اروپا وظیفه نظارت بر بانکهای منفرد و شرکت های مالی را بر عهده دارد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 281596
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار