خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/10 - 22:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فنلاند

پروانه مافی رییس فراکسیون خانواده در راس هیئتی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در فنلاند با تانجا جاسکلاینن مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی در این دیدار با اشاره به نقض توافقنامه بین المللی برجام توسط آمریکا گفت: زمان پاسخگویی کشورهای جهان به بدعهدی تاریخی آمریکا فرا رسیده است.



وی بر اهمیت اتخاذ مواضع مستقل اتحادیه اروپا در این خصوص تاکید کرد.



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون اقتصادی  ایران و فنلاند اظهار داشت:   با توجه به عضویت فنلاند در اینستکس میتوان از فرصت ها و توانمندی های  دو کشور  و تسهیل مراودات با دیگر کشورهای اروپایی نهایت بهره برداری در راستای منافع دو ملت را  برد.



طیبه سیاوشی، دیگر عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش زنان در  جامعه ایران  وتصویب قوانین حمایتی از زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به عدالت جنسیتی و مشارکت زنان در پست های مختلف از جمله موارد مورد توجه در مصوبات مجلس شورای اسلامی است. وی افزود: با تمرکز بر موضوع عدالت جنسیتی به دنبال ۳۰ درصد سهمیه زنان در توسعه پایدار هستیم.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت نقش جامعه مدنی در ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به گفتگو به عنوان اصلی مهم توجه دارد و در ایران به دلیل وجود دو قطب مذهبی و آکادمیک، جامعه مدنی نقش قابل توجهی در  مسیر توسعه را ایفا می کند.



حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به تساوی حقوق زن و مرد گفت: عدالت جنسیتی به دلیل اهمیت نقش زنان در فرزند آوری و فرزند پروری مفهومی بالاتر از تساوی حقوق زن و مرد است.



عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت فعالیتهای زنان در جامعه تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر موضوع کارآفرینی زنان ایرانی به ویژه در بحث مشاغل خانگی تمرکز ویژه ای دارد. وی افزود: تلاش می شود صنایع دستی و هنرهای قدیمی زنان ایرانی در چرخه اقتصادی کشور به جریان بیفتد‌.



تانجا جاسکلاینن، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فنلاند در این دیدار با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در جهان گفت: شرایط نگران کننده در منطقه باید از بین برود و اقدامات چندجانبه گرایی مورد حمایت قرار گیرد.



مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فنلاند تصریح کرد: همکاری های چندجانبه برای تبادل نظر و درک عمیق تر میان طرفین بسیار موثر است. وی افزود: اقدامات و فعالیتهای کشورهای منطقه  باید به گونه ای باشد که به تقویت و تحکیم صلح و ثبات در منطقه منجر گردد.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 281568
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار