خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/09 - 16:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با نماینده ویژه نظارت و بازرسی پارلمان فنلاند در زمینه حقوق کودکان

پروانه مافی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در فنلاند با مایجا سایکسلین، نماینده ویژه نظارت و بازرسی پارلمان فنلاند در هلسینکی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران منع خشونت علیه زنان و کودکان و همچنین عدالت جنسیتی را به رسمیت می شناسد.



رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی دسترسی کودکان به آموزش را ضروری و از حقوق مسلم کودکان دانست و خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی نرخ بازماندگی تحصیل در کودکان به کمتر از سه درصد رسیده است.



پروانه مافی در ادامه تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران دختران از امکانات خانواده بدون تبعیض برخوردارند. وی افزود: در ایران ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در صورت عدم مجوز از دادگاه جرم تلقی می شود.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب طرح ها و لوایحی همچون لایحه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی نشان از اهمیت نقش مادران و زنان در جمهوری اسلامی ایران است‌.



مایجا ساکسلین، نماینده ویژه نظارت و بازرسی پارلمان فنلاند در زمینه حقوق کودکان در ادامه این دیدار با تشریح عملکرد مرکز نظارت و بازرسی پارلمان فنلاند، نظارت بر افراد و مسئولین دولتی در حوزه فعالیت های مددکاری اجتماعی، مربیان مدارس ابتدایی و پزشکان در مراکز خدمات بهداشتی را از جمله وظایف مهم این مرکز دانست.



مایجا ساکسلین ضمن تاکید بر اهمیت حاکمیت قانون خاطر نشان کرد: طبق قوانین حاکم بر فنلاند، حق دسترسی برابر به آموزش با کیفیت باید برای همه مردم و کودکان فراهم شود. وی افزود: شرایط خاص و مصلحت کودکان از جمله موارد مورد توجه در آموزش کودکان است که در صورت لزوم برای برخی از کودکان آموزشهای خاص ضروری است.



گفتنی است طی این دیدار طیبه سیاوشی، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی از اعضا هیأت پارلمانی کشورمان  به بحث و تبادل نظر در زمینه حقوق کودکان پرداختند.

  • کد خبر : 281505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار