خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/10 - 05:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس فنلاند

پروانه مافی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه با میا لایی هو، رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس فنلاند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی با اشاره به درخشش زنان ایرانی در عرصه فرهنگ و هنر ایران گفت: در ایران ۵۰ درصد از شاغلین حوزه فرهنگ و هنر را زنان تشکیل می دهند.



رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت و حضور زنان در عرصه های مختلف خاطر نشان کرد: ارتقاء کیفی سطح زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و ... از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان است.



طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به نقض حاکمیت قانون و اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا علیه ایران گفت: آسیب های ناشی از نقض قانون بین المللی برجام توسط آمریکا، زنان و کودکان را تحت تاثیر قرار داده است.



 











دیدار فراکسیون زنان با رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش پارلمان فنلاند


 



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های حاکم بر فنلاند مبنی بر حاکمیت قانون، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا توسط فنلاند را فرصتی برای صلح و ثبات با تاکید بر پایبندی دولت ها به قوانین بین المللی در جهان دانست.



طیبه سیاوشی با اشاره به قانون حمایت از زنان در دوران بارداری و فرزند پروری بر اهمیت نقش پارلمان ها در حمایت از حقوق زنان و دختران تاکید کرد.



میا لائی هو، رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس فنلاند در این دیدار ضمن تشریح نظام آموزشی در این کشور گفت: آموزش در فنلاند در سطوح و رده های مختلف سنی بر اساس الگوهای متفاوت که بخشی از آنها منحصر به ویژگی های فردی دانش آموزان است از سنین زیر ۶ سال در کودکان آغاز و در بزرگسالی نیز همچنان ادامه می یابد.



رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس فنلاند با اشاره به برابری مردان و زنان خاطر نشان کرد: در پارلمان فنلاند قوانین حمایتی فرزند پروری از جمله مرخصی های مراقبت از فرزند برای زنان و مردان در این کشور یکسان است و هر یک از والدین می توانند از این قانون حمایتی در جهت نگهداری و مراقبت از کودکان خود استفاده کنند.



شایان ذکر است در جریان این دیدار هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی از اعضا فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی  به بحث و تبادل نظر در خصوص نظام آموزشی در فنلاند پرداختند.



پایان پیام/ 



 

  • کد خبر : 281531
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار