خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/28 - 19:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار احمد امیرآبادی‌فراهانی عبدالرزاق داود وزیر امور بازرگانی، نساجی، صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری پاکستان

احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه سفر خود به اسلام‌آباد با عبدالرزاق داود وزیر امور بازرگانی، نساجی، صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه سفر خود به اسلام‌آباد صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ خردادماه) با عبدالرزاق داود  وزیر امور بازرگانی، نساجی، صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری پاکستان دیدار و گفتگو کرد.



احمد امیرآبادی‌فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دو کشور افزود: تبادل هیأت‌های پارلمانی و دولتی ایران و پاکستان نشان از عمیق بودن روابط دوستانه دو کشور است.



وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی که موجب گسترش و تقویت روابط  با کشور دوست و همسایه پاکستان گردد حمایت خواهد کرد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه با اشاره به بسترهای مناسب اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: با توجه به جمعیت ۳۰۰ میلیونی دو کشور و منابع نفتی و گازی ایران و همچنین پیشرفت‌های خوب پاکستان در زمینه کشاورزی، می‌توان این سطح از مناسبات را بیش از پیش افزایش داد تا بتوانیم به دوملت ایران و پاکستان را از منافع ان بهره مند سازیم.



 عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت برقراری امنیت در مرزهای دو کشور تاکید کرد و گفت: با برقراری امنیت و آرامش در مرزهای مشترک دو‌ کشور می‌توان از فعالیت‌هایی همچون بازارچه‌های مرزی جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی بهره‌مند شد.



 











دیدار احمد امیرآبادی‌فراهانی عبدالرزاق داود  وزیر امور بازرگانی، نساجی، صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری پاکستان


 



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص انتقال گاز ایران به پاکستان تاکید کرد و افزود: امیدواریم در خصوص راه اندازی خط انتقال گاز به پاکستان تسریع و تسهیل شود که خود گام مهمی در تحکیم و تعمیق روابط به شمار می‌رود.



عیدالرزاق داود، وزیر امور بازرگانی پاکستان در این دیدار گفت: پاکستان علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران به دنبال تقویت بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است.



‎وی گفت: حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان رضایت بخش نیست و ما معتقدیم به رغم مشکلات و دشواری های موجود باید همکاری‌های تجاری دو کشور  را گسترش دهیم.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282830
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار