خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 15:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

دولت جدید آمریکا از رفتارهای وحشیانه ترامپ عبرت بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دموکرات ها فهمیدند که تنها راه تعامل با ایران مذاکره است به همین دلیل دولت جدید آمریکا باید از رفتارهای وحشیانه ترامپ علیه ملت ها عبرت بگیرد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح آینده برجام در دوران جدید دولت دموکرات ها، گفت: دولت جو بایدن باید از رفتارهای ترامپ درس عبرت بگیرد و با تعریف راهبردی تعاملی مبتنی بر منافع مشترک، از زیاده خواهی بی‌حد و اندازه خودداری کند؛ چون رئیس جمهور کنونی آمریکا نشان داد فشار بر ملت‌ها با هدف سلطه جویی محکوم به شکست است.



وی ادامه داد:شکست ناباورانه ای که برای ترامپ رقم خورد حاصل رفتار های بی منطق، دیووانه وار و وقیحانه ای است که با رنگین پوستان و سیاه پوستان آمریکا داشت. همچنین از مهمترین عوامل دیگر می توان به عدم تعامل منطقی با جهان به ویژه منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. مردم بر اساس وعده انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام به او رای دادند تا آمریکا از هرگونه تنش و درگیری جدید کشورشان جلوگیری کنند.



نوش آبادی بیان کرد: لازمه تحقق تنش زدایی، بازگشت آمریکا به برجام است و ضمن مصمم بودن در اجرای تعهدات برجامی‌اش باید از ماجرا جویی‌هایش دست بردارد و اجازه تسلط ملت ها بر سرنوشتشان بدهد. آمریکا باید از لشکر کشی، رفتار های نظامی افراطی گونه و ترورهای وحشیانه ای مانند ترور حاج قاسم سلیمانی دست بردارد، چون دیر یا زود در افکار جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امیدواریم که آمریکا بر اساس عقل و منطق عمل کند چرا که ترامپ پاسخ رفتار های وحشیانه اش را در انتخابات ریاست جمهوری دید. اروپایی ها و خود آمریکایی ها هم از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خوشحال شدند که این اتفاق می تواند تجربه خوبی برای دولتمردان جدید آمریکا  باشد.



نوش آبادی ادامه داد:برجام یک معاهده بین المللی است که جمهوری اسلامی علیرغم فرصت سوزی های اروپا، از آن خارج نشده در حالی که آمریکا تنها کشوری است که از این توافق بین المللی هسته ای به صورت یکطرفه کنار کشید. آمریکا باید بخاطر خروج غیر قانونی از برجام مجددا متعهد به اجرای تعهداتش شود و اگر قرار است مذاکره ای صورت بگیرد باید در حوزه اجرای برجام باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طرح مسائل دفاعی و موشکی ربطی به برجام نداشته و مردود بوده همان طور که موضع جمهوری اسلامی در این رابطه کاملا روشن است. بر اساس مصوبه مجلس غنی سازی 20 درصد در چارچوب ان پی تی آغاز شده و هر زمانی که کشورهای طرف به صورت کامل برجام اجرا کنند ایران مجددا به تعهداتش باز می گردد.



نوش آبادی درباره امکان تغییر رویکرد های تحریمی آمریکا در دوران بایدن گفت:احزاب دموکرات و جمهوری خواه اهدافشان مشترک است اما تاکتیک هایشان تفاوت دارد. آمریکا سیاستش را بر اساس راهبرد های از پیش تعیین شده به عنوان یک نظام سلطه گر تعریف کرده که عبارتند از تسلط بر ملت ها و کشاندن آن ها به استیصال تا در هر شرایطی به منافع نامشروعش دست پیدا کند، بنابراین هر رئیس جمهوری که مشغول به کار شود بر اساس چنین اندیشه ها و راهبرد هایی پیش می رود.



وی یادآور شد:در دوران اوباما تحریم های سختی را تجربه کردیم ولی در ادامه آن ها به این نتیجه رسیدند که باید با ایران مذاکره کنند و به توافق برسند اما ترامپ با آمدنش معادلات را بهم زد ولی باید بدانیم اهداف احزاب آمریکا در برجام و کلیت تحریم های ایران یکی بوده  اما از نظر استراتژی با هم متفاوت هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311555
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار