خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/22 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشاره به اظهارات بایدن برای عدم خرید نفت از ایران:

دولت آمریکا کلاه بزرگی بر سر اروپاییان گذاشته است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آنچه که رئیس جمهور آمریکا این روز ها مطرح می کند بیشتر تخیلات و آرزوهایی است که پیشتر نیز برخی از دولت مردان آمریکا برای تضعیف ایران گفته اند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به درخواست رئیس جمهور آمریکا از کشورها برای عدم خرید نفت از ایران گفت: آنچه که رئیس جمهور آمریکا این روز ها مطرح می کند بیشتر تخیلات و آرزوهایی است که پیشتر نیز برخی از دولت مردان آمریکا برای تضعیف ایران گفته اند اما در واقع امر مشخص شد که رویاهای آن ها هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا از جهت منابع نفتی و دسترسی به آن در محدودیت های قرار گرفته که سال های آینده دچار مشکل خواهد شد و دولت آمریکا کلاه بزرگی بر سر اروپاییان گذاشته است.



وی افزود:  اروپا در سال های آینده تحت تاثیر فعالیت های آمریکا و قراداد های نفتی آمریکا ضررهای قابل توجهی خواهد کرد و اگر امروز اروپایی همچنان با آمریکایی ها همراهی کند خودشان نیز در آینده نیز متضرر خواهند شد.



مقتدایی بیان کرد: هزینه تولیدات صنعتی برای اروپا افزایش پیدا کرده و هرگونه افزایش قیمت نفت می تواند رشد اقتصادی اروپا را بیش از پیش به مخاطره بیاندازد به همین جهت آمریکا تلاش می کند با کاهش صادرات نفت ایران و جلوگیری از خرید نفت ایران از یک سو به کشورمان لطمه بزند و همزمان دولت های اروپای را دچار مشکلات اقتصادی ناشی از رقابت های صنعتی کند.



وی ابراز کرد: آنچه بایدن در سر می پروراند و مطرح می کند ضربه به کشورهای مستقلی همچون ایران و تداوم تعبعیت کشورهای تابعی مانند اروپایی ها است بنابر این اروپاییان باید در دراز مدت تاوان همراهی خود را با آمریکا بدهد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینگونه سخنان تاثیری بر مشی استقلال طلبانه ایران ندارد اما می تواند بر افزایش قیمت ها ناشی از ذخیره سازی نفت اثر بگذارد وعملا این قبیل سخنان بیش از آنکه به ایران ضربه بزند اروپا متضرر خواهد کرد چون آن ها نفت ندارند و به واردات نفت نیازمندند لذا هرگونه اظهار نظری که افزایش قیمت های نفت را داشته باشد به ضرر اروپا تمام می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331119
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار