خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 18:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحت­ پیشه :

دوران زورگویی و اعمال فشار آمریکا بر دیگر کشورها به پایان رسیده است

زارکو اوبرادوویچ، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی صربستان با حشمت­ الله فلاحت­ پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زارکو اوبرادوویچ، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی صربستان ظهر امروز امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ با حشمت­ الله فلاحت­ پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



فلاحت­ پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان گفت: توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، از اهمیت فراوانی برخوردار است.



وی همچنین افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه ارتباطات و  همکاری­های پارلمانی دو کشور بویژه میان کمیسیون­های تخصصی در مجالس ایران و صربستان حمایت می­کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اقدامات غیرمنطقی آمریکای ترامپ در جهان و نقض مکرر قواعد و معاهدات بین­ المللی توسط این کشور، گفت: دوران زورگویی و اعمال فشار آمریکا بر کشورهای مستقل جهان به پایان رسیده و اکنون دیپلماسی و احترام به حق حاکمیت کشورها پذیرفته است..



وی در ادامه افزود: موج تحریم­ها و اعمال فشار آمریکا بر ایران بیش از 40 سال است که ادامه دارد و موضوع تازه­ای نیست اما هیچگاه روند رشد و توسعه کشورمان متوقف نشده است.     



فلاحت ­پیشه در پایان این دیدار گفت: ایران و صربستان از زمینه­ های مشترک فراوانی برای همکاری برخوردارند که  می­ بایست از آنها بهره برد.



زارکو اوبرادوویچ، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی صربستان نیز در همین دیدار با تاکید بر اشتراکات دو کشور گفت: توسعه ارتباطات فیمابین در عرصه­های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه و پیگیری مسئولان کشورش قرار دارد.



وی در ادامه گفت: فشار بر ایران و صربستان و سایر کشورهای مستقل و قدرتمند، از سوی آمریکابیهوده و بی­نتیجه است.



اوبرادوویچ در پایان این دیدار روند تحولات در مناسبات دو کشور را مثبت خواند و از خواست و اراده مجلس ملی صربستان برای گسترش همکاری­های فیمابین­ در زمینه­های مختلف با مجلس شورای اسلامی خبر داد./



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 282335
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار