خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 15:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به رد پیشنهاد آمریکا در سازمان ملل:

دنیا از ترامپ عبور کرده است/ مخالفت با پیشنهاد آمریکا ناشی از بیداری ملت‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رد پیشنهاد آمریکا درباره اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، گفت: مخالفت 110 کشور با پیشنهاد آمریکا ناشی از بیداری ملت‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به رد پیشنهاد ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در چند روز باقی مانده از دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ  احتمال هر پیشنهادی در حوزه بین الملل به ویژه عیله جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح پیشنهاد اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به نوعی دست و پا زدن ترامپ برای به حاشیه راندن جمهوری اسلامی ایران بود که خوشبختانه با مخالفت 110 کشور، آمریکا در انزوای بیشتر قرار گرفت.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لشکرکشی نیروهای آمریکایی در منطقه، به دنبال این پیشنهاد آمریکا در سازمان ملل متحد، از جمله مانورهای سیاسی بود که ناشی از کاهش اعتبار ترامپ و مشکلات داخلی و نتیجه انتخابات آمریکا است.



مالکی معتقد است: عبور دنیا از ترامپ و رسیدن به بایدن یک واقعیت است که به موجب آن رفتار کشورها هم تغییر کرده است. بر همین اساس بسیاری از کشورها متناسب با سیاست‌های بایدن در سازمان ملل رفتار کردند البته در این میان اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توان نادیده گرفت.



وی در ادامه اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات کلان مشخص شود. بر همین اساس مدیریت فضای داخلی و نقش پررنگ دیپلماسی پارلمانی را نباید نادیده گرفت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بیداری ملت‌های جهان به بیداری بسیاری از دولت‌ها کمک کرده است. رد پیشنهاد آمریکا در سازمان ملل هم بی تاثیر از بیداری ملت‌ها نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 311349
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار