خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 16:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

دست خالی تلاویو در حمله به خان یونس/ رژیم صهیونیستی در حال طی کردن مسیر سقوط است

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: حملات وحشیانه اخیر صهیونیست ها در خان یونس و کرانه باختری نشان می دهد صهیونیست‌ها دستشان خالی بوده و این رژیم در حال طی کردن مسیر سقوط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین بعدازظهر امروز (یکشنبه 24 تیرماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و کارشناسان فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست ضمن تحلیل تحولات میدانی در سرزمین های اشغالی، گفت: صهیونیست ها در اقدامی وحشیانه دست به بمباران خان یونس و منطقه المواصی زدند که بر اثر آن افراد زیادی شهید و زخمی شدند.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: در واقع صهیونیست ها در این اقدام حتی چادرهای فلسطینیان آواره شده را بمباران کردند . بر اثر شدت این جنایت، پیکر برخی از شهداء در زیر خاک مدفون شده است.

وی ادامه داد: هر چند صهیونیست ها پس از این حمله وحشیانه، اعلام کردند محمد الضیف فرمانده عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در این حمله مورد هدف قرار داده شده اما مقامات حماس سریعا این مطلب را تکذیب کردند که بیانگر شکست اطلاعاتی دیگر برای رژیم اشغالگر قدس است.

عرب با اشاره به اینکه صهیونیست ها از جبهه های مختلف به فلسطینیان حمله می کنند، افزود: در اقدامی دیگر صهیونیست ها به منطقه کرانه باختری و اردوگاه بلاطه در شرق نابلوس یورش بردند که سبب شد درگیری سختی میان فلسطینیان و صهیونیست ها صورت بگیرد.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین در ادامه از سکوت جوامع بین المللی در قبال جنایات اخیر انتقاد کرد و گفت: نظامیان صهیونیست ها غیرنظامیان و حتی خبرنگاران و کادر درمانی را مورد هدف موشک و بمب قرار دادند و تعداد زیادی از این افراد را به شهادت رساندند اما نهادهای بین المللی در مقابل هیچ واکنشی نشان ندادند که می توان اذعان کرد این رویه به نوعی همدستی در نسل کشی و کشتار بی رحمانه فلسطینیان محسوب می شود.

وی بیان کرد: این مهم در حالیست که ملت های دنیا هر روز آگاه تر می شوند و با راهپیمایی و تظاهرات خشم و انزجار خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشان می دهند؛ به عنوان مثال آمریکایی ها در تظاهراتی در واشنگتن خواستار رفع محاصره کامل غزه شدند که این امر برای سیاست مداران آمریکایی و حتی مقامات رژیم صهیونیستی دارای پیام روشنی است.

عرب تصریح کرد: در واقع این نوع اعتراضات ثابت می کند رژیم صهیونیستی دیگر اعتبار سیاسی و بین المللی ندارد و حتی مشروعیتی که درصدد کسب آن بود نیز زیرسوال رفته است.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: به نوعی می توان اذعان کرد حملات وحشیانه اخیر و تشدید اعتراضات مردمی در کشورها مختلف نشان می دهد صهیونیست ها دستشان خالی بوده و این رژیم در حال طی کردن مسیر سقوط است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380590
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار