خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/21 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

دریافت تضمین برجامی مانعی در برابر اقدامات ضدایرانی کنگره آمریکا خواهد بود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نامه ضدبرجامی نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن بیانگر عمق اختلافات داخلی این کشور در عرصه سیاست خارجی است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به نامه ضدبرجامی نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن، گفت: نگرانی سیاستمداران ایالات متحده نسبت به احیای توافق هسته ای امری قابل تامل است زیرا آنها با نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع اساس اعمال تحریم های هسته ای، اقتصادی و غیره علیه کشورمان، مخالفت آمریکایی ها با آرمان های استقلال طلبانه و آزادی خواهی ایران است.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها یکبار از برجام خارج شدند و بر این اساس کشورمان دچار ضررهای زیادی شد، ادامه داد: اکنون نمایندگان مجلس و همچنین مذاکره کنندگان ایرانی تاکید دارند برای احیای برجام، باید تضمین های لازم داده شود تا دوباره این اتفاق رخ ندهد؛ موضوعی که در نامه ضدبرجامی نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن مشهود است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی خواهان بازگشت به توافق هسته ای هستند اما در مقابل پاسخ دهی به افکار عمومی این کشور دچار مشکل هستند، افزود: در واقع اکنون تضاد میان رویکرد سیاستمداران این کشور در مقابل ایران موجب شده اختلافات سیاسی بالا بگیرد و این امر موجب تضعیف حاکمیت آمریکا است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مواضع ایران در رابطه با برجام شفاف بیان شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین اکنون دولت آمریکا و طرف های غربی باید تصمیم خود را بگیرد و در این راستا باید جلوی اقدامات ضدبرجامی کنگره نیز گرفته شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور گفته‌اند که از توافق هسته‌ای جدید با ایران حمایت نمی‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 338716
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار