خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/18 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مجلس لبنان در گفت‌وگو با خانه ملت:

دخالت کشورهای خارجی مانند فرانسه مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است

فرستاده ویژه نبیه بری رئیس مجلس جمهوری لبنان اظهار داشت: دخالت های خارجی برخی کشورها مثل فرانسه مانع از تشکیل دولت در لبنان شده و به اختلافات در این کشور دامن زده است.

ایوب حمید، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:سعد حریری تلاش زیادی برای تشکیل دولت به کار گرفت اما تنوانست دولت مورد حمایت همه گروه ها و جریانات لبنانی را تشکیل دهد ودخالت های برخی کشورها در این رویداد و اتفاق بی تاثیر نبود.



وی افزود: حالا پس از حریری، نجیب میقاتی با نگاه متفاوت و جدیدی مسئولیت تشکیل دولت را بر عهده گرفته است و ما نیز برای موفقیت او تلاش می کنیم و امیدواریم اختلافاتی در خصوص برخی وزارت خانه ها به ویژه وزارت کشور و دادگستری هم وجود دارد مرتفع شود و ما نیز در جنبش امل تمام تلاش خود را برای وحدت و حل مشکلات به کار می گیریم.



این نماینده مجلس لبنان خاطرنشان کرد:بسیاری از کشورهای خارجی با دخالت و تحمیل اراده خود مشکلات لبنان را تشدید کردند و مانع تشکیل دولت شدند و فرانسه از جمله این کشورها است که با تقویت  مالی گروه های غیر دولتی و غیر منضبط داخل لبنان و کمک به آنها به اختلافات داخلی دامن می زند.



وی ادامه داد:از سوی دیگر اما جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بوده و در بحران اخیر نیز نقش حمایتی داشته و صادقانه در کنار ملت و دولت لبنان  بوده است، ما از آنها قدر دانی می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 324662
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار