خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یزدی خواه با اشاره به نقش ایران در ثبات سوریه؛

حل و فصل بحران‌های امنیتی و نظامی سوریه دستاورد نشست‌های آستانه/ دمشق به عرصه بین الملل بازگشته است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد برگزاری گفت‌وگوهای نشست آستانه صلح و ثبات را به کشورهای منطقه بازگردانده لذا شاهد حل و فصل بحران های امنیتی و نظامی سوریه و همچنین مقابله با تروریسم غربی هستیم.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دستاوردهای برگزاری گفت‌وگوهای چند جانبه نشست آستانه، گفت: حل و فصل بحران های امنیتی و نظامی سوریه و همچنین مقابله با تروریسم غربی در این کشور همواره از جمله محورهای مهم نشست یاد شده بوده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات آستانه موجب شد تا آتش بس در سوریه رقم بخورد و بر این اساس شاهد بازگشت ثبات به این کشور باشیم، اظهار کرد: در واقع کشورهای حاضر در این نشست خصوصا جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند از ظرفیت های سیاسی و دیپلماسی خودشان بهره ببرند تا باقی مانده تروریست ها از بین بروند و همچنین مسائل مربوط به معارضین نیز برطرف شود.



وی در این راستا، ادامه داد: گفتگوهای سیاسی در چارچوب نشست آستانه موجب شد امروزه سوریه در عرصه بین الملل به جایگاه قبلی خودش بازگردد و در این راستا شاهد افزایش سطح مناسبات کشورهای مختلف خصوصا عربی با دمشق هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد مذاکرات آستانه موجب شد زمینه بازسازی سوریه نیز فراهم تر شود و بر این اساس مشاهده می شود که شرکت های ایرانی در این کشور فعالیت های مختلفی انجام می دهند که به تحکیم روابط دوجانبه میان تهران و دمشق کمک شایانی کرده است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد که امروزه کشورهای حاضر در نشست آستانه درصدد برطرف کردن سوءتفاهم ها میان سوریه و ترکیه هستند که این موضوع نیز بر تثبیت ثبات در سوریه تاثیر جدی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360766
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم