خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/29 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

حل بحران یمن در سایه تعامل و عدم دخالت بیگانگان/ نقش جمهوری اسلامی باثبات و اثربخش است

عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات اروپایی‌ها درباره اینکه ایران می‌تواند در حل بحران یمن نقش آفرین باشد، گفت: این نظر می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد، آنها باید بپذیرند که حل بحران یمن نظامی و جنگ نیست و نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقش کشور باثبات و اثربخش، خواهد بود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه «ایران برای پایان یافتن بحران یمن ایفای نقش کند»، گفت: این واکنش نشان دهنده واقعیتی است که از گذشته هم مشخص بود، جمهوری اسلامی همیشه دنبال صلح و امنیت پایدار در منطقه بوده و به عنوان یک بازیگر فعال و کشور موثر می‌تواند در جهت امنیت منطقه غرب آسیا و حوزه خلیج فارس نقش آفرینی کند و بدون کمک از کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای ایفای نقش کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ابراز چنین نظری می‌تواند معادلات منطقه‌ای را تغییر دهد،  نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقش کشور باثبات و اثربخش در امنیت را باید بپذیرند. امنیت منطقه در دستان کشورها منطقه است و این موضوع را بارها جمهوری اسلامی فریاد زده است.



وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که بیگانگان منطقه را ترک کنند، دست از دخالت و تجاوز بردارند و پایگاه‌های نظامی خود را تخلیه کنند، آرامش به تدریج در منطقه تثبیت می‌شود. متاسفانه دخالت بیگانگان موجب بروز این میزان ناامنی و بحران در یمن شده است.



نوش آبادی یادآور شد: جمهوری اسلامی از ابتدا با جنگ و مناقشه مخالف بود و همیشه تاکید کرده که در سایه تعامل می‌توان مسائل منطقه به ویژه یمن را حل کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع جمهوری اسلامی حل بحران یمن بدون استفاده از راهکارهای نظامی بوده و است./



پایان پیام

  • کد خبر : 335969
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار