خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 15:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاشائی در دیدار با وزیر امور مهاجران عراق مطرح کرد

حقوق مهاجران در غرب رعایت نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دیدار با وزیر امور مهاجران عراق با اشاره به فراگیر شدن مهاجرت در جهان بر ضرورت حفظ حقوق مهاجران و رفتار عادلانه با آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، معصومه پاشائی بهرام عضو ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد همراه با کمیته‌ای از شورای عالی استاندارد به منظور امضای تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق به بغداد سفر کرد.



نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در این سفر با ایفان فائق یعکوب جابری وزیر امور مهاجرین عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.



 













براساس این گزارش پاشائی با اشاره به فراگیر شدن مهاجرت در جهان بر ضرورت حفظ حقوق مهاجران  با آنها تاکید کرد.



وی با اشاره به روابط ویژه دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: ما امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم و به همین علت برای پیروزی بر داعش همه توان خود را بسیج کردیم و جوانان خود را برای مبارزه با داعش گسیل داشتیم و شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی با پیروزی بر داعش امنیت و ثبات عراق را به ارمغان اوردند و خون انها ضامن پیوند همیشگی ایران و عراق شد.



عضو ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد با بیان اینکه ایران پذیرای 3.5 میلیون مهاجر بوده و یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه عدالت مهاجران و افزایش ظرفیت تخصصی آن‌ها است، بر برخورداری مهاجران از عدالت و ارتقا سطح تحصیلی آن‌ها تاکید کرد.



وی در این دیدار با بیان اینکه ایران امکان تحصیل کودکان مهاجران را فراهم کرده، تصریح کرد: در اروپا حقوق مهاجران رعایت نمی‌شود، حتی در دادگاه‌های کشورهای اروپایی نسبت به مهاجران کشورهای مسلمان بی توجهی می‌شود.



پاشائی همچنین از وزیر امور مهاجرین عراق دعوت کرد تا در فرصت مناسب به ایران سفر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 328021
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار