خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/19 - 10:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آغاز نوزدهمین اجلاس APPCED پرامون محیط زیست و توسعه؛

حضور نمایندگان پارلمان در اجلاس APPCED و دیدار با سفیر ایران در سئول

نوزدهمین اجلاس APPCED در حال برگزاری است، نمایندگان پارلمان ایران ضمن حضور در این اجلاس با سفیر ایران در سئول کره دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  محمدرضا تابش ضمن حضور در نوزدهمین اجلاس APPCED با سعید بادامچی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول ملاقات و گفت‌وگو کرد.



ساختار سازمانی APPCED از مجمع عمومی و کمیته اجرایی تشکیل شده که مجمع عمومی شامل همه اعضای کنفرانس می‌شود و سالانه یکبار برگزار می‌شود. کمیته اجرایی نیز مرکب از مسئولان کمیته و یک نماینده از هر کشور عضو است. در حال حاضر وونگ‌یوچول نماینده مجلس ملی کره ریاست اجرایی و محمدرضا تابش دبیر کل کمیته اجرایی را عهده دار هستند.



APPCED  به دنبال ایجاد یک مکانیزم منطقه‌ای در میان نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه با در نظر گرفتن ملاحظات مشترک پیرامون محیط زیست منطقه، تمرکز بر بهره برداری بهینه از ذخایر طبیعی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، حفظ توازن اکولوژیک و حمایت مجالس کشورها از تلاش‌های دولت‌های منطقه  در راستای دستیابی به توسعه پایدار از اهداف تشکیل این مجمع پارلمانی است که در حال حاضر 46 کشور حوزه آسیا- اقیانوسیه عضو آن هستند.



نوزدهمین اجلاس مجمع نمایندگان آسیا- اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه در تاریخ 18 الی 20 آذر ماه در سئول کره جنوبی برگزار می‌شود و آقایان محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست و دبیر کل APPCED و شمس اله شریعت‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حضور پیدا کردند.



شایان ذکر است؛ هفدهمین نشست مجمع عمومی با حضور 15 کشور آسیا و اقیانوسیه و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی  در تهران برگزار شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 292301
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار