خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 11:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به برنامه نیروی دریایی ارتش مطرح کرد

حضور ناوگان ارتش ایران در کانال پاناما؛ بیان‌گر قدرت بازدارندگی و عملیاتی نیروی دریایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد حضور ناوگان جنگی و دفاعی ایران در حیاط خلوت آمریکا به نوعی قدرت نمایی محسوب می شود زیرا ایران نقش مهمی در ایجاد امنیت در دریاهای منطقه از جمله خلیج فارس، دریای عمان و غیره دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت حضور و عبور ناوهای جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کانال پاناما، گفت: نفوذ کشورها در دریاها و آب های آزاد یکی از مولفه های قدرت در دنیا محسوب می شود که خوشبختانه ایران از این ویژگی بهره مند است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت دریایی ایران دارای سابقه تمدنی است که بیانگر تسلط ایرانیان بر دریاها دارد، اظهار کرد: عمق راهبردی نظام ایران در دریاها با حضور و عبور ناوهای جنگی ارتش از کانال پاناما بر همگان آشکار می‌شود که پیام مهمی به همراه دارد.



وی با تاکید بر اینکه تاکنون فقط چند کشور در آب های آزاد حضور داشتند اما نیروی راهبردی ارتش ایران این انحصار را از بین برد، ادامه داد: بر اساس مفاد کنوانسیون 1982 حضور در دریاها دارای ویژگی ها و تعریف خاص است و هر کشوری می تواند با بهره مندی از تکنولوژی خود در این مسیر حرکت کند لذا استراتژی دریایی دارای اهمیت دوچندان بوده و ایران به این امر دست یافته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حضور ناوگان جنگی و دفاعی ایران در حیاط خلوت آمریکا به نوعی قدرت نمایی محسوب می‌شود زیرا ایران نقش مهمی در ایجاد امنیت در دریاهای منطقه از جمله خلیج فارس، دریای عمان و غیره دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه اخیر اثبات می کند که جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه ای می تواند حضور داشته باشد و قدرت بازدارندگی و عملیاتی در دریاها را به رخ بکشد./



خبرنگار: محمد عکاف



پایان پیام

  • کد خبر : 355363
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم