خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/08 - 14:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده پارلمان اندونزی در گفت‌وگو با خانه ملت:

حضور آمریکا در خلیج فارس برای تأمین امنیت منطقه ضرورتی ندارد

نماینده پارلمان اندونزی حضور آمریکا در خلیج فارس برای تأمین امنیت منطقه را غیرضروری دانست و گفت: تنها کشورهای منطقه باید امنیت خلیج فارس را تأمین کنند.

گلکار سایامسول بچری نماینده پارلمان اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شناسایی و استفاده از ظرفیت های کشورهای آسیایی برای تقویت روابط را ضروری دانست و گفت: با وجود تفاوت های زیادی که در نوع حکومت کشورهای آسیایی وجود دارد، ظرفیت های زیادی برای برقراری روابط میان آنها موجود است.



وی افزود: کشورهای آسیایی باید با یافتن و شناسایی ظرفیت های موجود، به دنبال تقویت آنها باشند که در این بین پارلمان ها می توانند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند از این رو افزایش روابط پارلمانی بسیار ضروری می نماید.



کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها مسئولان تأمین امنیت تجارت دریایی



این نماینده پارلمان اندونزی همچنین درباره اهمیت امنیت خلیج فارس و تأثیر آن بر کل آسیا عنوان کرد: خلیج فارس مسیری حیاتی برای تجارت است و کشورهای منطقه باید در حفظ امنیت و ثبات در این نقطه بکوشند. کشورهایی همچون آمریکا نیز مسئول تأمین امنیت خلیج فارس نبوده و نباید در این امر دخالت کنند.



بچری ادامه داد: آمریکا در بسیاری از کشورهای آسیا حضور دارد اما دلیلی بر تأمین امنیت این کشورها نشده است.



نماینده پارلمان اندونزی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای آسیا باید به صورت مستقل عمل کنند و به خارج از قاره خود وابسته نباشند. تشکیل پارلمان آسیایی یکی از راهکارهای مهم جهت استقلال کشورهای آسیا است./



گفت‌وگو از: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 283649
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار