خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/20 - 09:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

حذف رئیس‌جمهور یمن از شورای رهبری ریاست جمهوری نتیجه عدم مشروعیت مردمی وی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که حکومت یمن مشروعیت مردمی نداشت امروز شاهد استعفای اعضای شورای رهبری آن از جمله رئیس جمهور هستیم که به دلیل شکست دربرابر انصارالله با فشار عربستان صورت گرفته است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به استعفای منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، از شورای رهبری ریاست جمهوری این کشور، گفت: مشروعیت حکومت ها و دولت ها از مردم است که در این باره منصور هادی مشروعیت مردمی نداشت.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه منصور هادی گماشته عربستان بود، عنوان کرد: منصور هادی به عنوان رئیس جمهور یمن و عضو شورای رهبری ریاست جمهوری نتوانست در برابر مقاومت ملت این کشور تاب بیاورد و با فشار عربستان ناچار به استعفا شد.



وی در ادامه با بیان اینکه عربستان همچنان به دنبال حمایت از مخالفان انصارالله است، اظهار داشت: در نهایت این تنش ها نتیجه ای ندارد و حکومت یمن باید از طرف اکثریت مردم که تابع انصارالله هستند شکل بگیرد.



حیدری هچنین حذف رئیس جمهور مستعفی یمن از رایزنی های ریاض را بیانگر سیاست ائتلاف برای برکناری او دانست و افزود: این اقدام وی، آغاز شکست در مقابل مقاومت ملت یمن است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عربستان سعودی از سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگی را علیه یمن رقم زد که امروز جز هزینه برای این کشور نداشته است، خاطرنشان کرد: علیرغم محاصره اقتصادی و نظامی یمن، انصارالله توانست مقاومت کرده و حملات سنگینی علیه مواضع عربستان به ویژه آرامکو داشته باشد که در نهایت عربستان را وادار به آتش بس کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 339748
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار